בפיצוץ במכרה פחם ברוסיה נהרגו 52 כורים

אסון ברוסיה: הרשויות הודיעו הערב כי אין ניצולים בפיצוץ שהתרחש היום במכרה פחם בסיביר וכי 52 בני אדם נהרגו, בהם שישה מחלצים שניסו לסייע ללכודים. מנהל המכרה, סגנו ובכיר נוסף נעצרו במסגרת החקירה הפלילית.

סמוך לשעה תשע בבוקר, התקבל דיווח על שריפה שהתרחשה במכרה ליטסביאזנה שבאזור קמרובו, כ-3,500 ק"מ ממזרח למוסקבה. מהחקירה עולה כי אבק פחם התלקח בפיר אוורור של המכרה וגרם לעשן בתוך המכרה בעומק של 250 מטר.

באתר היו יותר מ-280 בני אדם ורבים מהם הצליחו להימלט, אולם עשרות נוספים נלכדו בתוך המכרה, בהם גם צוותי חילוץ שניסו לסייע לעובדים לצאת מהמקום כאשר ריכוז הגז גרם לפיצוץ אדיר. במשך שעות לא היה ברור מה עלה בגורלם של הנעדרים, אולם הערב הגיעה הודעה רשמית כי אין ניצולים וכי 52 בני אדם נהרגו, בהם שישה אנשי חילוץ. קרוב לארבעים פצועים אושפזו בבתי החולים.

ועדת החקירות הפדרלית פתחה בחקירה פלילית בחשד להפרת הוראות בטיחות במתקני ייצור מסוכנים שגרמה למותם של לפחות שני עובדים כתוצאה מרשלנות. מנהל המכרה, סגנו ומנהל המחלקה שבה התרחש האסון נעצרו והם צפויים לעמוד לדין.

לא מדובר בתאונה הראשונה במכרה – בשנת 2013, נהרגו 13 בני אדם בפיצוץ של גז מתאן. על פי דוח שבדק את הבטיחות ב-58 מכרות הפחם ברוסיה בשנת 2016, 34 אחוז לא היו בטוחים, אולם המכרה בליטסביאנזה לא הופיע ברשימה.

Five killed in South African coal mine gas explosion - AKIpress News Agency

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי       קרדיט לתמונה: AKIPRESS.COM