מזונות שמורידים את רמת האנרגיה שלך

אם אתם מרגישים עייפים ובעלי אנרגיה נמוכה, ייתכן שהמזונות הללו אשמים, לכן כדאי לשקול מחדש את אכילתם ולהימנע מהם ככל האפשר.

להלן פירוט של מזונות שגורמים לרמת האנרגיה שלך לרדת:

מזונות שמורידים את רמת האנרגיה שלך

המזונות העיקריים שגורמים לרמת האנרגיה שלך לרדת כוללים:

1. דגני בוקר

אנשים רבים חושבים שארוחת הבוקר הטובה ביותר למבוגרים ולילדים היא דגני בוקר, אך לא כולם אידיאליים להתחיל איתם את היום, דגנים המכילים כמות גדולה של סוכר עלולים להזיק לבריאות ומהווים את אחד המזונות הבולטים שגורמים לרמת האנרגיה שלך לרדת.

כמובן שסוכר מעלה אנרגיה במהירות, אבל זה לא מחזיק מעמד לאורך זמן. כשרמת הסוכר בדם עולה מהר, החלקים האחראים להתריע על כך למוח מופרעים וכך מאבדים כמות גדולה של אֵנֶרְגִיָה.

לכן, כדאי לבחור סוגים בריאים של דגני בוקר שאינם מכילים כמות גדולה של סוכר.

2. משקאות אנרגיה

אנשים רבים חושבים שמשקאות אנרגיה הם הדרך האידיאלית להתרענן מדי יום, אך למעשה זוהי תפיסה מוטעית.

משקאות אנרגיה עשויים לעבוד בטווח הקצר, שכן הם ממלאים את הגוף בקפאין וסוכר לזמן מה והאדם מרגיש אנרגטי, אבל אז רמת הסוכר בדם תרד יותר מהר ממקודם וכך הגוף יתעייף. 

3. לחם לבן

ישנם סוגים רבים של לחם מקמח לבן שמומלץ להימנע מהם ויש להחליפם בלחם מקמח חום.

ואילו, פחמימות העשויות מקמח לבן גורמות לעלייה גבוהה מאוד ברמת הסוכר בדם, אשר לאחר מכן יורדת באופן דרמטי והופך לאחד המזונות שגורמים לרמת האנרגיה שלך לרדת.

ללחם העשוי מדגנים מלאים וחיטה לוקח הרבה זמן להיספג בגוף, מה ששומר על אספקת האנרגיה לאורך זמן רב יותר.

4. מזון מטוגן

מזון מטוגן רווי בשמנים זקוק לזמן רב כדי להתעכל על ידי הגוף, ולכן הגוף צריך לעשות מאמץ גדול להעביר דם מהגפיים לאיברים, ולהשאיר את הגוף עם פחות אנרגיה במשך 6 עד 8 שעות.

זה חל על מזונות שונים איטיים לעיכול, כמו מזונות המכילים שומנים מזיקים המנצלים את האנרגיה של הגוף בזמן שהם מתעכלים ולא ממירים אותה לאנרגיה.

5. משקאות קפאין

אם תשתה משקאות המכילים קפאין באופן מתון מדי יום, זה יועיל לבריאות שלך ויגביר את האנרגיה שלך.

אבל אם תהיו תלויים בקפאין לצורך אנרגיה, במיוחד בזמנים סמוכים לשינה, זה יזיק לגוף שלכם כי זה מפחית את החשק לישון, ולכן אתם לא תישנו מספיק, וזה כמובן יוביל לירידה באנרגיה שלך.

6. מזונות דלי קלוריות

אם תגבילו את הקלוריות שאתם אוכלים על בסיס יומי יותר מדי, המוח שלכם יאותת שאתם רעבים, מה שיאט את חילוף החומרים ויוריד את רמת האנרגיה שלכם.

הכי טוב הוא לאכול כמות מתאימה של מזונות במרווחים קבועים, ולא להזניח אף אחת מהארוחות העיקריות, או לחכות עד שתרגישו מאוד רעבים.

7. מזונות דלים בברזל

ברזל עוזר להמיר קלוריות לאנרגיה, כך שכאשר הוא חסר בתזונה, הוא יוריד את רמות האנרגיה בגופך ויגרום לך להרגיש עייף יותר ורפוי.

לכן, מומלץ שהתזונה היומית שלכם תכיל כמות מתאימה של מזונות המכילים ברזל, כמו ירקות עלים, בשר, כבד ופירות ים, בנוסף לאגוזים, פירות יבשים ושוקולד מריר.

التغذية العلاجية للشرخ الشرجي والإمساك