פיתוח מואץ של בתי כלא במצרים

באתר האינטרנט של אלי דקל החוקר מערכות תשתית בארצות ערב פורסמה לאחרונה סקירה מקיפה על מערך הכליאה במצרים. לטענת המחבר, המבוססת ניתוח צילומי לוויין, מאז שנת 2010, נבנים המצרים 15 בתי כלא בקיבולת כוללת של כ־210,000 אסירים. רובם של בתי הכלא מיועד לאסירים פוליטיים.

בנייתם של 57%  מבתי הכלא החלה רק מאז 2020 וטרם הסתיימה. מבין בתי הכלא הולך ונבנה בית כלא עם תנאי כליאה משופרים לרווחת האסיר. במקום הולך ונבנה גם "מרכז מבקרים" עם מתקני נוחות רבים. לטענת דקל כלא זה הוא מעין ה"גטו טרזינשטט" – כלומר מצג שווא של נאורות. בפועל כל בתי הכלא האחרים, כולל החדשים שנבנים כיום, נעדרים כל סממן של רווחה שמוקם בכלא לראווה. דקל מעריך כי הבניה המואצת מאוד של בתי הכלא מצביאה על התנגדות הולכת וגוברת של אזרחי מצרים למשטרו של הנשיא עבד אל־פתח א־סיסי.

ניתן לקרוא אל המאמר בקישור

קרדיט: סא"ל (בדימוס) אלי דקל – חוקר מערכות תשתית בארצות ערב

רוב שירותו הצבאי (1962-1983) עסק אלי דקל  בחקר מערכות תשתית בארצות ערב ופרסם עשרות מחקרים בנושא. מאז פרישתו  לגמלאות כראש ענף השטח והיעדים בחטיבת המחקר באמ"ן, ממשיך אלי לחקור בנושא, ובמיוחד במצרים. מחקריו הנוכחיים מבוססים בעיקר על צילומי הלוויין ב-Google Earth. לפני תשע שנים פורסם ספרו "מודיעין תלוש מהקרקע" העוסק במקומו של מחקר השטח בהערכת המצב הלאומית. הספר זכה לשבחים רבים מבכירים בחמ"ן.

לפני כשנתיים יצא לאור הספר "ניצחון בסבירות נמוכה – אמיתות על מלחמת יום הכיפורים", הספר הוא אסופת מאמרים הבוחנת מחדש אמיתות שונות שהתקבעו בתודעה הציבורית על מלחמת יום הכיפורים. אלי כתב מספר פרקים העוסקים בנושאי מודיעין