כוחות דיביזיה 4 של צבא סוריה נסוגו מעמדותיה בדרום המדינה

כוחות דיוויזיה 4 של צבא סוריה, בפיקודו של האלוף מאהר אל-אסד, אחיו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, נסוגו מעמדות ומפקדות צבאיות באזור הכפרי המערבי של מחוז דרעא.

היום, יום ראשון, דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי כוחות דיביזיה 4 נסוגו לחלוטין ממפעל אלכתסרוה -معمل الكتسروة ומאזור אלראי  – منطقة الري, בנוסף לנסיגתם ממקומות נוספים בפאתי מערב העיר.

באוקטובר האחרון נכנסו כוחות המשטר הסורי לכ-55 ערים, כפרים, עיירות ואזורים במחוז כדי ליישם את הסכם הסולחה בינם ובין המיליציות החמושות שפעלו באזור.

הסכמי סולחה בחסות רוסיה

רוסיה היתה מעורבת בהסכמי סולחה לכ-6,200 מבוקשים לשירות חובה בצבא סוריה, אלו שערקו מצבא סוריה ומבוקשי שירותי הביטחון, החל מאזור דרעא אל-בלד, דרך האזורים הכפריים  במערב ובמרכז המחוז ועד לצפון האזור הכפרי המזרחי של המחוז.

שירותי הביטחון של המשטר קיבלו גם כ-950 כלי נשק אישיים, בעוד שכוחות המשטר פתחו מרכז לקליטת המבקשים לבצע "סולחה" במועד מאוחר יותר בתחנת המשטרה בדרעא אל-בלד.

בתחילת החודש הסיר המשטר מחסומים של כוחות הביטחון בכבישים המקשרים בין מספר ערים באזור הכפרי של דרעא, תוך יישום תנאי ההסכם האחרון בין נכבדי דרעא מצד אחד, לבין ועדת הביטחון של המשטר מצד שני, בחסות רוסית.

ראוי לציין כי שני חיילי דיביזיה 4 נהרגו ב-23 ביולי האחרון, במהלך ריב מזוין עם אנשי כוחות הביטחון הסורים בדרעא.