ראש הביון האוקראיני: רוסיה מתכוונת לתקוף את אותנו בתחילת 2022

רוסיה מתכוונת לתקוף את אוקראינה בתחילת השנה הקרובה, כך טען ראש סוכנות הביון של משרד ההגנה האוקראיני, על רקע הדיווחים בימים האחרונים כי הצבא הרוסי מתגבר את כוחותיו באזור הגבול ובים השחור.

בריגדיר גנרל קיריליו בודנוב אמר בשיחה עם אתר מיליטארי טיימס כי עד כה רוסיה הציבה יותר מ-94 אלף חיילים לאורך הגבול, בנוסף ל-330 מטוסים, 75 ספינות ושש צוללות ומערכות של טילי איסקנדר לטווח קצר.

בודנוב העריך כי ההתקפה עלולה לצאת לדרך בסוף ינואר או בתחילת פברואר ואף ציין כי גם האמריקאים מחזיקים בהערכה דומה. לטענתו, היא תכלול תקיפות אוויריות, ארטילריה והתקפות משוריינות עם פעילות של צנחנים במזרח ופשיטות מהים באזור אודסה ומריופול, בנוסף לחדירות מצומצמות מכיוון בלארוס.

עוד העריך הקצין האוקראיני הבכיר כי רוסיה גם תפעיל מבצעים של לוחמה פסיכולוגית על מנת לערער את היציבות באוקראינה ואת יכולתה של המדינה להגיב למתקפה, כולל הפגנות שנועדו לכאורה למחות נגד חיסוני הקורונה. "הם רוצים לעורר חוסר שקט, באמצעות הפגנות ופגישות, שיראו כי העם נגד הממשלה", אמר.

הניו יורק טיימס דיווח בסוף השבוע כי ארה"ב התריעה בפני בעלות הברית שלה כי יש חלון זמנים מצומצם למנוע פעולה צבאית רוסית נגד אוקראינה וכי מנהלת קהילת הביון, אבריל היינס, הציגה בפני שגרירי מדינות נאט"ו בבריסל מידע מודיעיני על המצב בגבול.

מהדיווח עולה כי במערכת המודיעין האמריקאית והבריטית משוכנעים שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מעוניין להשתלט על חלק נרחב משטח אוקראינה או לערער את היציבות במדינה במטרה להביא לעלייתה של ממשלה פרו רוסית בקייב.

לפי גורמי המודיעין, פוטין מתוסכל מחוסר ההתקדמות בתהליך השלום שגרמניה וצרפת השיקו אחרי סיפוח חצי קרים ופרוץ מלחמת האזרחים במזרח אוקראינה ב-2014 וכי הוא מעוניין להבטיח מעבר יבשתי בין מזרח אוקראינה לבין חצי האי קרים.

Russian aggression versus Ukraine prompts muted response from Trump - CNN  Video

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות