חיזבאללה העיראקי הודיע ​​על פירוק היחידה הכורדית שבשורותיו

מפקד "כתאיב חיזבאללה העיראקי", אבו עלי אל-אסכרי, חשף את פירוק "גדודי ההגנה העממיים" – "الدفاع الشعبي",הכורדית ,  וקרא לצדדים להענות למה שכינה "היוזמה" להעביר את היחידות המפורקות לפיקוד אירגון הגג – " הגיוס העממי " – אלחשד אלשעבי.

אל-אסכרי כתב בחשבון הטוויטר שלו, "הודיעו לנו ממפקדת חיזבאללה במנסורה, ובתגובה למה שפרסם אחד מבעלי בריתנו לגבי היוזמה לפירוק כוחותיו הצבאיים, הוחלט לפזר את המערך של "גדודי ההגנה העממית" (הכורדית) ב-"כתאיב חיזבאללה", להפסיק את כל פעילותה ולסגור את המפקדות שלה".

הוא הוסיף: "אני מקווה שצירופם של אנשי היחידה שפורקה ,על ציודם, תחת פיקוד "הגיוס העממי", יעשה רק אחרי שהגוף הנכבד ישווה את התנאים שלהם עם יתר אנשיהם ויבטיח את זכויותיהם".

בכיר במיליציה קרא לשאר היחידות לנקוט בצעד דומה ואמר: "אנו מקווים שהאחים בגוף היוזם יעבירו את שלושת היחידות שלהם לפיקודה הישיר של מפקדת "הגיוס העממי", ויגיעו להבנות עם הנהגת מיליציית הכורדים – פשמרגה, על השלמת התפרקותה והצטרפותה לשירותי הביטחון העיראקים, כדי שנוכל לצאת לשלב חדש של הפצת ביטחון ושלום ברחבי עיראק האהובה  שלנו.

ראוי לציין כי מנהיג התנועה הסדיריסטית, מוקתדה א-סאדר, הודיע ​​אתמול, יום חמישי, על פירוק מיליציית "חטיבת היום המובטח" – "لواء اليوم الموعود", והדגיש את הצורך שציליציית אלחשד אלשעבי תיפטר מכל הגורמים חסרי המשמעת.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות