ארה"ב מאשימה ישירות את איראן בתקיפת מל"טי הנפץ על בסיס אלתנף בסוריה

היום, יום שישי, חשפו גורמי ביטחון אמריקאים כי איראן היא זו שתקפה את בסיס אל-תנף האמריקני בסוריה, וציינו כי התקיפה בוצעה באמצעות מל"ט בחודש שעבר.

הגורמים הסבירו כי תקיפת איראן על בסיס אל-תנף הייתה תגובה לתקיפה ישראלית קודמת בסוריה, וכלי תקשורת אמריקאים סברו כי תקיפת איראן על בסיס אל-תנף האמריקני היא הסלמה חסרת תקדים ומצביעה על סכנות חדשות.

הפנטגון הודיע ,במקביל ,  ​​כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין יישא נאום במנאמה על מדיניות הביטחון של ארה"ב במזרח התיכון, לפי אתרי חדשות.

הפנטגון הסביר כי "מדיניות הביטחון שלנו מבוססת על עקרונות של נחישות, מחויבות ושיתוף פעולה עם שותפינו, והוסיפה: נחזיק עשרות אלפי חיילים בבסיסים צבאיים במזרח התיכון".

הוא ציין כי המחויבות האמריקנית עם שותפיה משתרעת מעבר לפריסת הכוחות באזור, ו"אנו פועלים לשמור על כוחותינו בעיראק ובסוריה כדי לסייע במלחמה בדאעש".

הפנטגון הדגיש כי האזור עומד בפני סכנות חוצות גבולות, לרבות מל"טים איראנים והאיום על השייט הבינלאומי, ובהודעה הודגש: "אנו מיישמים את עקרון ההרתעה מול איראן ומצפה לה הפסד אם היא תחפש מלחמה קונבנציונלית איתנו".

בסיס אל-תנף בסוריה, שבו פרוסים כוחות "הקואליציה הבינלאומית" בהובלת ארצות הברית, הותקף על ידי מל"טים בתקרית שהייתה ראשונה מסוגה ב-19 באוקטובר.

הפנטגון אישר אז כי לא היו נפגעים בקרב הכוחות האמריקאים במתקפה על אל-תנף.

בסיס אל-תנף הוקם בשנת 2016, והוא מהווה נדבך קריטי בהמלחמה נגד דאעש, בו מוצבים כוחות ארה"ב וכוחות הקואליציה הפועלים כדי להכשיר את כוחות האופוזיציה הסורים המקומיים, המיוצגים על ידי "מיליציית מע'אוויר אל-ת'ורה", הממוקם בנפת חומס במשולש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן.

هجوم صاروخي يستهدف قاعدة التنف التي يحتلها الجيش الأمريكي شرقي سوريا - قناة  العالم الاخبارية

קרדיט לתמונות: אלג'זירה