מתקפת מל"טים של צבא מרוקו על כוחות הפוליסריו מסבים אבדות כבדות

ביום רביעי, הפוליסריו גינה "מתקפה מרוקאית" על ידי מל"טים, שלדבריו "הותיר 12 אזרחים הרוגים" באזור החיץ בסהרה המערבית, אזורים שהחזית מכנה "אזורים משוחררים".

העיתון הספרדי " אל דיאריו " ציטט מקור של פוליסריו שאמר כי המתקפה התרחשה ב-15 בנובמבר באזור מאג'ק שבמערב סהרה.

מקור העיתון, שהעדיף להישאר בעילום שם, הכחיש כי "בכיר בחזית נהרג בתקיפה".

התקיפה, שלא אושרה או הוכחשה על ידי הצד המרוקאי, מגיעה לאור המתיחות הגדולה באזור לאחר שאלג'יריה הודיעה על הריגת שלושה מאזרחיה בהפצצה המיוחסת לכוחות המזוינים של מרוקו, בסהרה המערבית.

אף שלא הייתה תגובה רשמית של השלטונות במרוקו בנוגע להרג האלג'יראים, מקור מרוקאי גינה בפני סוכנות AFP  את האשמות הבלתי נכונות  נגד הממלכה, והדגיש כי מרוקו "לא תקפה ולא תתקוף אף אזרח אלג'יראי, ללא קשר לנסיבות ולפרובוקציות".

מאז ההכרזה על חידוש המלחמה על ידי הפוליסריו, היו דיווחים חוזרים ונשנים על התקפות מרוקאיות באמצעות מל"טים, ללא כל אישור מצד רבאט.

בנובמבר 2020 הודיע ​​הפוליסריו על סיום הסכם הפסקת האש שנחתם ב-1991, בתגובה למבצע צבאי מרוקאי וחסימת הדרך היחידה המובילה למאוריטניה השכנה, והצבת כוחות מרוקאים בסהרה המערבית.

סכסוך בן עשרות שנים סביב סהרה המערבית משתולל בין מרוקו לחזית פוליסריו, הנתמכת על ידי אלג'יריה. אבל המתיחות הסלימה בין שתי השכנות לאחר שמרוקו חתמה על הסכם משולש לפיו תכיר ארצות הברית בריבונותה על סהרה המערבית, בתמורה לחידוש היחסים הדיפלומטיים של רבאט עם ישראל בסוף השנה שעברה.

הממלכה, השולטת בכמעט 80% מאזור המדבר העצום, מציעה להעניק לה אוטונומיה בריבונותה.

באשר לפוליסריו, הוא קורא למשאל עם להגדרה עצמית בפיקוח האו"ם, שאושר בחתימה על הסכם הפסקת האש בין הצדדים הלוחמים בספטמבר 1991.

جبهة البوليساريو - ويكيبيديا

קרדיט לתמונה: ויקיפדיה