הקואליציה תקפה מתקן סודי של משמרות המהפכה האיראנים וחיזבאללה בתימן

הקואליציה הערבית בראשות סעודיה הודיעה ביום רביעי על יישום מבצע רחב היקף נגד "מטרות צבאיות לגיטימיות", בתגובה ל"איום הבליסטי והמל"טים" בתימן.

בסדרת ציוצים שפרסמה סוכנות העיתונות הסעודית, "SPA", חשפה הקואליציה בטוויטר את תקיפת מתקן סודי של מומחים ממשמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה הלבנוני, שהיו מעורבים במה שהיא תיארה כ"התקפות עוינות."

הקואליציה ציינה כי השמידה בתי מלאכה ומחסני טילים בליסטיים, מל"טים ומערכות תקשורת, והדגישה כי המבצע הצבאי הוא בהתאם למשפט ההומניטארי הבינלאומי ולכללים המקובלים בו.

התקיפות האוויריות כללו מטרות במחוזות צנעא, דאמאר, סעדה ואל-ג'וף, כך דיווחה הקואליציה.

הקואליציה, שתומכת בממשלה הלגיטימית בתימן מאז 2015, הודיעה על תקיפות אוויריות יומיות כדי לעצור את התקדמות המורדים בחודש האחרון, והרגו כ-3,700 לוחמים. 

שלשום הודיעה הקואליציה כי יותר מ-130 מורדים חות'ים נהרגו ב-24 השעות האחרונות בתקיפות חדשות סביב העיר מאריב, מעוז הממשלה האחרון בצפון המדינה שסועת המלחמה.

הקואליציה מנסה למנוע מהמורדים להגיע לעיר מאריב, המעוז האחרון של הממשלה המוכרת בינלאומית בצפון המדינה שסועת המלחמה. בפברואר, החות'ים הסלימו את הפעולות הצבאיות שלהם כדי להשתלט עליו.

הסכסוך בתימן הוא בין ממשלה הנתמכת על ידי הקואליציה הצבאית בראשות סעודיה מאז 2015 לבין המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן, ששולטים באזורים נרחבים בצפון ובמערב המדינה, כמו גם בבירה צנעא מאז 2014.

הסכסוך הביא להרג של עשרות אלפי אנשים, כולל אזרחים רבים, לפי מספר ארגונים הומניטריים.

הערה ברקע הידיעה: תקיפת מתקן סודי הקריטי למערך הלחימה האיראני על אדמת תימן מצביע על מודיעין טקטי מעולה המצוי בידי הכוחות, והמגיע,בדרך כלל , מחדר מבצעים משותף לכל הגורמים הפועלים בזירה.

اخبار اليمن استهدف منشأة للحرس الثوري.. التحالف يعلن تنفيذ عملية عسكرية  واسعة في أربع محافظات

קרדיט לתמונות: דובר הקואליציה