שחיתות מטלטלת את האחים המוסלמים וההגבלות דוחפות אותם לעזוב את טורקיה

שורות האחים המוסלמים מצטמצמים יותר ויותר בטורקיה , במיוחד לאחר ההודעה האחרונה שפרסם שירות ביטחון הפנים הטורקי, שכללה נקיטת צעדים והנחיות חדשות נגד מספר מחברי הקבוצה, בעוד שיש דיווחים על מעילת ענק בשורותיה.

מקורות המקורבים לקבוצה אמרו היום, רביעי, כי כמה מראשי הקבוצה החליטו לעבור לסוריה ולהשקיע בה השקעות באמצעות שותפים מקומיים וטורקים.

שחיתות מטלטלת את האחים המוסלמים

לפי המידע, שלטונות טורקיה הזהירו את מנהיגי האחים מפני הוצאת כספי עתק אל מחוץ למדינה, מבלי לקבל אישורים ביטחוניים מהרשויות המוסמכות.

בהקשר זה דווח כי חלק אחר מהם הגיע ללבנון לפני שבועות והשתקע בה לקראת נסיעה לאירופה, לשם העבירו בכירים סכומי כסף גדולים על שם זרים מלונדון, ארה"ב, אמריקה הלטינית ומלזיה.

המקורות ציינו כי חברי הקבוצה ניסו לנסוע לאפגניסטן במהלך השבועות האחרונים, אך ביטחון הפנים הטורקי מנע זאת מהם, והוסיפו כי אנקרה נתנה לאנשי האחים הזדמנות עד סוף השנה להסדיר את מעמדם, תוך הכנת רשימה של אחרים שיאלצו לעזוב את אדמותיה.

מעילה עצומה שיוצרת מחלוקות

בנוסף, חשפו אותם מקורות כי קיימים חילוקי דעות פנימיים בין חברי הקבוצה בטורקיה לאחר מעילות כספיות ענקיות, שכלל הברחת כספים ללונדון ולארה"ב והעלמת כספים, ויש שרומזים כי ישנם חילוקי דעות מסוג אחר שפרצו עקב רצון חלקם, שאינם מעורבים במקרי טרור, לחזור למצרים.

במקביל, השעתה אנקרה את חידוש היתרי הישיבה למספר אישים וכן סירבה לחדש את התושבות עד לסיום החקירות הביטחוניות, בעוד שמספר מהם ויתרו על אזרחות מצרית והחליטו לשמור על אזרחות זרה אחרת מחשש לתביעות על רקע ביטחוני, לאחר יציאתן מטורקיה בתקופה הקרובה.

מעילה חומרית מטלטלת את האחים המוסלמים, וההגבלות דוחפות את מנהיגי הקבוצה לעזוב את טורקיה, ברציפות, למדינה ערבית