ארה"ב שולחת מסוקי תקיפה קלים לצבא לבנון

חיל האוויר הלבנוני קיבל השבוע , בתוך כל הבלגאן השורר במדינה , שישה מסוקי תקיפה קלים נוספים מדגם MD-530F+ מארה"ב. שווי המשלוח כ- 40 מיליון דולר.

מסוקי התקיפה מצוידים במערכת נשק מתקדמת ומדויקת.

אספקת שש היחידות הללו ללבנון צפויה לחזק את יכולות ההגנה של המדינה, במיוחד לאורך גבולה עם סוריה, כך הסבירו בארה"ב. ללבנון יש כיום בסך הכל 12 מסוקי MD-530F+ כשהמשלוח הראשון גם כן של ששה מסוקים הגיע לבסיס בביירות בחודש שעבר.

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין         קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

ולמי שתוהה בינו לבין עצמו האם יוכלו מסוקים אלו לשמש את החיזבאללה בעת עימות צבאי עם ישראל ? התשובה היא "כנראה שלא" . מערכות הזע"ט שיצרן המסוקים האמריקאי התקין בכלי הטייס, על פי הוראות משרד ההגנה האמריקאי , לא יאפשרו פעילות שכזאת אלא אם כן צבא לבנון יחליט להילחם כתף אל כתף יחד עם חיזבאללה.

ולמי שתוהה האם מסוקים אלו ,שנועדו לחזק את הפיקוח של צבא לבנון על הגבול עם סוריה, יתפקדו וימנעו תנועת מבריחים סמים וסחורות לנוע בין 2 המדינות ? התשובה היא ,שוב, כנראה שלא. החיזבאללה ימשיך להעביר סמים בשווי של מיליארדי דולרים יחד עם סחורות נדרשות בצד הסורי וכל ניסיון למנוע זאת באמצעות המסוקים יתקל במחזה סוריאליסטי של מרדף טילי נ"מ נישאי כתף אחרי כלי טייס אלו . 

במילים אחרות – " הכל הצגה אחת גדולה" שנועדה להשאיר את האמריקאים חזק בתמונה הפוליטית המקומית בלבנון.

קרדיט לתמונה: דוברות צבא לבנון