איחוד האמירויות שואפת לבנות תעשייה צבאית ענקית בשת"פ עם ארה"ב וישראל

ממזל"טים לטילים מונחים מרחוק, איחוד האמירויות, אחת מרוכשי הנשק הגדולים בעולם, מפתחת את התעשייה הצבאית באופן מקומי כדי להפחית את התלות שלה בייצוא יקר, באזור שלעתים קרובות סובל משברים.

לפני שנתיים הוקמה קבוצת אדג' שבסיסה באבו דאבי כדי להוביל את המאמצים הללו וכוללת כעת 25 יצרני נשק של האמירויות, המסמנות את "הבשלות של התעשייה הביטחונית שלנו", ראש אחת מחמש החטיבות של הקבוצה, חאלד אל-בוראיקי אומר לסוכנות הידיעות AFP.

חברת EDGE טיפסה במהירות והפכה בשנה שעברה לאחת מ-25 יצרניות הנשק הגדולות בעולם, עם הכנסות של יותר מ-5 מיליארד דולר, על פי המכון הבינלאומי לחקר השלום SIPRI בשטוקהולם.

"הבנו שעלינו לרכז את היכולות שלנו תחת קורת גג אחת כדי להתמקד במה שאנחנו רוצים לייצר במדינה, ועכשיו אנחנו יכולים לעשות את זה גם ברמה העולמית", אמר אל-בוראיקי. "יש לנו מנטליות קבוצתית מתפתחת, אבל עם פוטנציאל אדיר", המשיך.

הקבוצה מעסיקה 13,000 עובדים "מכל העולם" אך פועלת לגיוס אמירויות נוספות, בעיקר באמצעות הסכמים עם אוניברסיטאות במדינה העשירה או מחוצה לה.

בתערוכה האווירית של דובאי, שהחלה ביום ראשון, ביתן "EDGE" הענק מציג מגוון מוצרים מתוצרת איחוד האמירויות, החל מפצצות מונחות ועד למערכות אבטחת סייבר.

האגף מבקש להשיג חוזים שהם כמעט אך ורק לטובת הכוחות המזוינים של איחוד האמירויות, במיוחד לתחזוקת מטוסים צבאיים עבור חיל האוויר (כ-4 מיליארד דולר) או אספקת אמצעי לחימה מונחים (880 מיליון דולר).

איחוד האמירויות העשירה בנפט, כמו שכנותיה ערב הסעודית וקטאר, היא בין יבואניות הנשק הגדולות בעולם ומבקשת לגוון את כלכלתה.

שיתוף פעולה עם ישראל

אל-בוראיקי אמר: "כבר יש לנו 20 מוצרים שיוצרו תחת יוזמת "תוצרת איחוד האמירויות הערביות", ו-13 מוצרים יוכרזו השנה, והוסיף: "אנחנו שואפים לעבוד במסגרת היכולות הלאומיות (בלבד), ואנחנו עושים זאת. אין לנו מידה מספקת של בשלות כדי לוותר על שותפים" הוסיף לאחר מכן.

כמו כן פועלת קבוצת הייצור להגדלת מספר ההסכמים עם החברות האמריקאיות "לוקהיד-מרטין" ו"רייתיאון", למשל, או "אמבראר" הברזילאית ו"איירבוס" האירופית.

בעוד השותפויות מבוססות על הענקת רישיונות ייצור ל Edge למוצרים ספציפיים, הקבוצה מתקשרת בחוזים אחרים, שאפתניים יותר, שבהם השותף "קונה ומוכר את המוצרים שלנו" בשם הקבוצה, לדברי אל-ברייקי.

החתימה על הסכם הנורמליזציה עם ישראל בשנה שעברה פתחה בפני הקבוצה הזדמנויות חדשות להתקרב ליצרנים הצבאיים שם, שנכחו בהמוניהם לראשונה בתערוכה האווירית של דובאי.

"אנחנו דנים איתם וחותמים על חוזים, אנחנו פועלים לפי מדיניות הממשלה שלנו", אמר אל-בוראיקי.

במסגרת זו הודיעה ביום ראשון חברת הענק הישראלית אלביט מערכות , הפועלת בתחום החימוש ומתכננת כלי טיס בלתי מאוישים, על הקמת חברת בת באיחוד האמירויות, במטרה ,בעיקר, "להעביר טכנולוגיות לשותפים מקומיים".

אדג', שהבטיחה כמעט שני תריסר חוזי יצוא לשירותים או תחמושת, מקווה להתבסס בשוק הבינלאומי. 

נכון להיום, EPI, אחד הגופים שלה המתמחה בהנדסת דיוק לאווירונאוטיקה, מייצאת יותר מ-60 אחוז מהייצור שלה.

אל-בוראיקי סבר ש"ייצוא חשוב, לא רק מנקודת מבט כלכלית" אלא גם מבחינת הדגמת איכות הנשק האמירי", והוסיף: "אם יש לנו מוצר טוב, אנחנו אמורים להיות מסוגלים למכור אותו לחו"ל. "

New Industrial Group EDGE of UAE will boost global defense and security  industry | November 2019 Global Defense Security army news industry |  Defense Security global news industry army 2019 | Archive News year