ראיסי ופוטין דנו בשיתוף פעולה דו-צדדי בסוריה

מקורות אמרו לאתרי חדשות רוסיים היום, שלישי, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דן, בשיחת טלפון עם מקבילו האיראני, איברהים ראיסי, בשיתוף פעולה דו-צדדי ובמספר נושאים בינלאומיים, במיוחד בהתפתחויות בסוריה, אפגניסטן, נגורנו-קרבאך והסכם הגרעין.

מקורות אלו ציטטו את הודעת הקרמלין, שבה נאמר: "נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ניהל שיחת טלפון עם נשיא איראן, איברהים ראיסי, ונשקלו הנושאים העיקריים של שיתוף פעולה דו-צדדי, כולל יישום השקעה משותפת גדולה בפרויקטים, כמו גם שיתוף פעולה במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה".

על פי ההצהרה, הם דנו בנושאים בינלאומיים, בפרט במצב בסוריה, אפגניסטן ונגורנו קרבאך, בנוסף לתוכנית הפעולה המקיפה המשותפת לתוכנית הגרעין האיראנית.

מהקרמלין נמסר כי שני הצדדים ציינו כי הודות למאמצים רוסיים-איראניים מתואמים, ניתן היה לשמור את סוריה כמדינה ולחסל חממה גדולה של טרור בינלאומי, ו"שני הצדדים הביעו את הרצון להמשיך בתיאום, לרבות במסגרת של תיאום אסטנה".

בהודעה צוין כי שני הצדדים דנו במצב סביב תוכנית הפעולה המקיפה המשותפת לתוכנית הגרעין האיראנית, וכי "רוסיה ואיראן תומכות ביישום מלא במסגרת שהוסכם עליה בתחילת הדרך", וכי פוטין הביע את רצונו כי השיחות בווינה בסוף נובמבר יהיו "קונסטרוקטיביות".

بوتين يهنئ رئيسي بالفوز في انتخابات الرئاسة الإيرانية - IRNA Arabic

קרדיט לתמונה: סוכנות הידיעות האיראנית