כאוס ביטחוני:דרוזים בדרום סוריה גרשו במכות אנשי סיור משותף רוסי- סורי

סיור של המשטרה הרוסית שפעל בדרום סוריה גורש באופן משפיל לאחר שנכנס לעיירה במחוז א-סואידה, על רקע ההתנגדות העממית לנוכחות כוחות זרים, כולל הרוסים, באזור, הסובל מכאוס ביטחוני והנמצא בשליטת משטר אסד ובעלי בריתו.
רשתות תקשורת מקומיות, ביניהן רשת החדשות – " סוויידה 24 ", דיווחו אתמול כי תושבי העיירה אל-קרייא – القريّا , דרומית לעיר המחוז – א סווידה, גירשו מהעיירה סיור משותף של הכוחות הרוסיים והמיליציה הביטחונית הצבאית הסורית , לא לפני שהחטיפו לחברי המיליציה מכות נאמנות כי סרבו לעזוב את המקום . 
רשת החדשות הסורית ציינה עוד כי כוח הסיור המשותף נכנס לעיירה לאחר עימותים וכאוס ביטחוני שהיו במקום יום קודם לכן, בעקבות תקיפת חקלאים בזמן מסיק הזיתים ע"י חמושים.
על רקע זה ניסו חיילי הסיור המשותף של הכוחות הרוסיים והמיליציה לביטחון צבאי להיכנס לעיירה בתואנה שהם רוצים לבחון את המצב כתוצאה מהעימותים, אך קבוצת תושבים התעמתה עימם וגירשה אותם, יחד עם החיילים הרוסיים שהתלוו אליהם , אל מחוץ לעיירה".

אחד המשתתפים בגירוש אנשי הסיור הרוסי אמר לרשת המקומית: "אנחנו דוחים כל התערבות, בין אם זה ע"י רוסיה, איראן או אחרים. תפקידם היה שלילי באזור זה", "ובמיוחד לאחר שהכיבוש הרוסי לא הצליח לסיים את הכאוס הביטחוני במחוז א-סויידה, והיא תומכת באופן ישיר במיליציות של אסד ואיראן, במיוחד בתחום החטיפות וההרג התכופים".
סיור של המשטרה הרוסית גורש בעבר מהעיירה אל-קרייא באוגוסט האחרון, כאשר האנשים מנעו מהסיור הרוסי, שמנה ארבע מכוניות, להיכנס לעיירה, וביקשו מהם להסתלק, בגלל ההתנגדות המקומית לנוכחות רוסים ובני בריתם ממיליציית אסד.
מחוז א-סויידה סובל מכאוס ביטחוני המתבטא בחטיפות, הרג ושוד מזוין, כך שהמחוז הפך לזירת פשע אחת גדולה של המיליציות של אסד ואיראן, כפעולת נקמה בעמדות אנשי מחוז א-סויידה. שאנשיה שמסרבים לשתף פעולה  עם פשעי המיליציות ולא מאפשרים להם להדק את השליטה באזור.

רוסיה ממלאת תפקיד שלילי במחוז בעצם ניסיונותיה לעקוף את תושבי מחוז א-סויידה ביוזמות המועילות לבעל בריתה, משטר אסד, על ידי גיוס צעירים למיליציות מקומיות או כשכירי חרב הנשלחים אל מחוץ למדינה, וכן העלמת עין מפשעי המיליציות בטענה שהם צד נייטרלי , בתקופה שבה מוסקבה נחשבת לשולטת הראשית על משטר אסד ואנשיו.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות