רוסיה מפעילה בבסיס הים בטרטוס שבסוריה מסכי עשן מאסיביים מסיבות עלומות

אתר האינטרנט של ארה"ב "אזור המלחמה" – WAR ZONE, המתמחה בענייני צבא, דיווח בדו"ח שפורסם אתמול, יום חמישי, כי רוסיה משתמשת בנשק חדש כדי למנוע ריגול אחר הבסיס הימי שלה בטרטוס. כך נכתב באתר, לפי אתר החדשות הסורי רשת אל-דוראר אל-שאמיה – الدرر الشامية : "נראה שתמונות הלוויין האחרונות של נמל טרטוס בסוריה מציגות מאמצים ליצור מסך עשן גדול כדי להסתיר שם את הבסיס הימי האסטרטגי של רוסיה".

האתר הוסיף כי  "תמונות לווין שצולמו אתמול וסופקו על ידי חברת הלוויינים מראים מה שנראה כמו כדורי עשן לבן מרובים העולים מנקודות לאורך המזחים של שוברי הגלים המקיפים את הנמל וממקומות אחרים הנמצאים בתוך הנמל, כמו גם מלפחות שתי ספינות הנמצאות במים." 

"מסכי עשן שימשו להגנה על תנועות צבאיות במשך מאות שנים, ולמרות שהתרשמות ישירה מתמונות Tartous לא בהכרח מצביעות על כך שהם היו מאוד יעילים, הם עדיין יכולים להיות שימושיים בחסימת חיישנים מסוימים – או עיניים אנושיות סקרניות המסתכלות מקרוב על מה שקורה שם".

האתר ציין כי טרטוס נחשב לבסיס אסטרטגי בעל חשיבות גדולה לרוסיה, בהיותו נמל המים החמים היחיד בים התיכון והמתקן הימי היחיד שנמצא מחוץ לגבולותיה.

קרדיט לתמונה: חברת MAXAR