טורקיש איירליינס מונעת מאזרחי עיראק,תימן וסוריה לעלות לטיסות לבלארוס

הרשויות הפולניות הודיעו כי טורקיש איירליינס הבטיחה להם כי תמנע מאזרחי סוריה, עיראק ותימן לעלות לטיסותיה למינסק, עקב משבר המהגרים בגבולות בלארוס.

"טורקיש איירליינס אישרה כי לא תאפשר לאזרחי עיראק, סוריה ותימן לעלות על טיסותיה למינסק למעט בעלי דרכונים דיפלומטיים", כך כתב דובר לשכת הנשיא הפולני, יעקב קומוץ', בטוויטר ביום חמישי.

אלפי מהגרים מעיראק, סוריה ומדינות אחרות שסועות סכסוכים הגיעו לבלארוס בחודשים האחרונים בתקווה לחצות לפולין משם. רבים מבקשים מקלט במדינות אחרות באיחוד האירופי, כמו גרמניה.

המהגרים נפלו קורבן למחלוקת דיפלומטית בין נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו לבין האיחוד האירופי, שאינו מכיר בשליט הסמכותי כמנהיג לגיטימי.

לוקשנקו מתמודד עם ביקורת בינלאומית על כך שאיפשר למהגרים מאזורי משבר לטוס לתוך בלארוס ולאחר מכן להיות מועברים לגבולות האיחוד האירופי. בתגובה לסנקציות שהוטלו על ארצו, הוא הודיע ​​כי לא יפעל עוד כדי למנוע מאנשים לעשות את דרכם למערב בחיפוש אחר חיים טובים יותר.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין קראה אתמול למינסק להפסיק "לסכן חיים של אנשים".

הגוש נערך כעת להכנת סנקציות חדשות, שאולי יוטלו על חברות תעופה שמביאות מהגרים לבלארוס כדי לנצל אותם. הנציבות האירופית מאשימה את "מינסק" בהקלה בדרישות הוויזה מול כמה מדינות כדי לעודד את המעוניינים לברוח.

بيلاروسيا تفتح حدودها أمام آلاف المهاجرين بينهم عراقيون وسوريون ولبنانيون للعبور  الى أوروبا و الأتحاد الاوربي يعتبرها حرب | الشبكة مباشر

קרדיט לתמונה: הרשתות החברתיות