ציוד צבאי הוברח מאפריקה עבור חיזבאללה ע"י נבחרת הכדורגל הסורית

מסמך שדלף מגלה שימוש בנסיעת נבחרת סוריה בכדורגל למשחק בסיירה לאון בשנת 2009 ככיסוי להברחת אמל"ח לחיזבאללה.

בתאריך הגעת אניית הנבחרת חזרה לסוריה, המסמך מפרט מכולות שיש לרוקן ולהעביר לעוזר איברהים באדור ( ששמו מוזכר במסמך), קצין בצבא המשטר ואחראי על המחלקה למחקר מדעי באזור אל-דרייג' באזור הכפרי של דמשק.

בדור נשוי לדודה מצד אמו של בשאר אל-אסד, שאחראית גם על המחלקה ללוחמה כימית בצבא אסד, והיא בעלת תואר בהנדסה פטרוכימית.

למרות הדרגה הנמוכה של "בדור", ההוראה ייצגה את הדרגה הגבוהה ביותר במחקר המדעי, שהוא אחד המקומות החשובים לייצור נשק בדמשק, לפי הגורם שהדליף את המסמך: "המחקר המדעי ממוקם באזור הררי ומכיל האנגרים ומחסומים (בלוקים בטון). אין להיכנס אליו למעט עובדים וקצינים שהעברתם ועבודתם ביחידת בפיקוח המודיעין הצבאי.

הקצין מטרטוס שהדליף את המסמך סיפר על תצפיותיו בנוגע להעברת נשק, והוא מציין כי מכלי הנשק פונו מהאונייה, וחלקם נמסרו למחלקה צבאית שהגיעה לרציף בנמל טרטוס.

כל זה נעשה בפיקוח העוזר של בדור וסג"מ מלווה בשם סער, שהיה לו התפקיד בכיר בלווי המבצע. הוא בדק את המכולות עם הצוות שהביא אותו למקום, והעביר חלק מהמכולות ויצא לבירה דמשק.

לאחר מכן, הגיע צוות נוסף ושאר המכולות רוקנו והועמסו במשאיות לדמשק. הפעולה בוצעה ע"י זרוע הביטחון הצבאי בטרטוס, ובנוסף ע"י הביטחון הצבאי בדמשק ע"י קצינים מהביטחון הפוליטי.

הקצין שליווה את העברת הנשק מעיד כי המכולות הגיעו לאזור ג'מראיה, ולאחר מכן התברר כי היא מיועדת למיליצית "חיזבאללה" הלבנונית, שם שונעו המטענים לכיוון גבול לבנון. הגורמים שהשתתפו התבקשו לשמור על "סודיות מוחלטת" והפיקוד הצבא הציע להם בתמורה תגמול נאות.

קרדיט: בן מקבוצת נציב