דיווח: ישראל נערכת לעימות אפשרי עם איראן

בכירים במערכת הביטחון הישראלית אמרו כי המדינה נערכת לעימות פוטנציאלי עם היריבה האזורית איראן ונציגיה.

על פי דיווח ששודר ב- Associated Press , הרמטכ"ל הישראלי, אביב כוכבי, אמר לאחרונה, "הצבא הישראלי מאיץ את התוכניות המבצעיות שלו, ונערך להתמודדות עם איראן לאור האיום הצבאי הגרעיני".

"הצבא ממשיך לפעול נגד אויבינו, והם מבצעים ומשימות חשאיות ברחבי המזרח התיכון בשנה האחרונה", הוסיף כוכבי בישיבת הכנסת.

דבריו של הרמטכ"ל הגיעו לאחר שורה של תקיפות אוויריות ישראליות בסוריה, שבהן ישראל ביצעה מאות תקיפות על מטרות צבאיות הקשורות לאיראן בסוריה, אך היא ממעטת ליטול אחריות לפעולות אלו. 

ישראל רואה בנוכחות איראן סמוך לגבולה הצפוני קו אדום, ולעתים קרובות היא אומרת שהיא תוקפת משלוחי נשק המיועדים לחיזבאללה הלבנוני הנתמך על ידי איראן ומתקנים הקשורים לאיראן בסוריה.

ישראל רואה באיראן איום "קיומי", ומזהירה כי תפעל בכוח צבאי במידת הצורך, כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני.

שר החוץ הישראלי יאיר לפיד אמר בשבוע שעבר: "אם יש משטר טרור ששואף להשיג נשק גרעיני, עלינו לפעול במהירות".

איראן מתעקשת שתוכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום, וטהראן אמורה לחדש את השיחות עם מעצמות המערב בסוף החודש, לאחר קריסת הסכם 2015.

שר הביטחון בני גנץ אמר בהצהרות האחרונות כי "נעשים בכל עת פעולות שימנעו מלחמה, באמצעות ביצוע פעולות נגדיות, העברת מסרים ומניעת ריכוז כוחות צבאיים עויינים בקרבת גבולה".

הוא ציין כי "במקרה של מלחמה נהיה מוכנים לבצע פעולות שלא היינו עדים להן בעבר, ובאמצעים שלא היו בידינו בעבר, ויפגעו בלב הטרור והיכולות שלו".

במהלך השנים האחרונות ביצעה ישראל עשרות תקיפות אוויריות בסוריה, במהלכן הותקפו אתרי צבא סוריה, ובמיוחד יעדי חיזבאללה והכוחות האיראניים.

ב-3 לחודש, ביצעה ישראל תקיפה על אזור של מחסני נשק ותחמושת השייכים ללוחמים פרו-איראנים הפרוסים באזור הכפרי של דמשק, כך דיווח המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון . 

בסוף אוקטובר נהרגו חמישה לוחמים ממיליציות הנאמנות לאיראן בהפצצה ישראלית שכוונה לכמה נקודות באזורים הכפריים של דמשק, לפי אותו מקור, שתיעד גם את הריגתם של תשעה לוחמים מהמיליציות האיראניות בתקיפה ישראלית באמצע של אותו חודש באזור הכפרי המזרחי של חומס, בעוד דמשק דיווחה אז כי חייל סורי אחד נהרג.

סוריה עדה לסכסוך עקוב מדם מאז 2011 שגרם למותם של כחצי מיליון בני אדם וגרם לנזק מסיבי לתשתיות והוביל לעקירת מיליוני בני אדם בתוך המדינה ומחוצה לה.

 

إيران مقابل إسرائيل - الآراء - 2021