תרגילים ישראלים משותפים עם ארה"ב, איחוד האמירויות ובחריין בים האדום

הודעת דובר צה"ל מהיום :

– איום ההתבססות האיראנית באזור הוא איום גם באספקט הימי, וצריך להיערך אליו.
– במרחב הים האיראנים הם די עצמאים. חשוב להרחיק את ההתבססות הימית האיראנית ממדינת ישראל על מנת למנוע טרור.
– עלינו לחזק את השותפויות הבינלאומיות שלנו. השותפות עם האמריקאים היא שותפות חשובה.
– התרגיל הזה הוא חלק מתוכנית עבודה אל מול ההתבססות האיראנית יחד עם האמריקאים.
– בחריין ואיחוד האמירויות שותפות לתרגיל כמו כן.
– זו פעם ראשונה שקורה בים מפגש של החלפת ידע בינינו לבין בחריין ואיחוד האמירויות. במפגש זה מתקיימת תחלופה של טכניקות מבצעיות שתפקידה לאפשר לנו חופש פעולה ודברים נוספים. כך, נרחיב את טווח הפעולה של זרוע הים לטובת צה"ל ולטובת מדינת ישראל. פעולה זו הכרחית אל מול ההתבססות האיראנית.
– בכוונתנו להמשיך ולטפח את הקשרים עם המדינות המשתתפות בתרגיל. כחלק מכך אנו צופים תרגילים משותפים נוספים בהמשך.
– בכוונתנו לעשות יחד עם המארינס תרגילים נוספים בזירה הימית. אנו מתרגלים גם במפרץ עקבה וגם בים האדום.
-תוכנית העבודה איתם התחילה בספטמבר בו היה לנו תרגיל נוסף איתם.

 ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות הערביות ובחריין החלו בתמרונים ימיים במתווה של פעולות אבטחה ימיות משותפות בים האדום ב-10 בנובמבר, כך הודיע ​​פיקוד הצי האמריקני ביום חמישי.

הפיקוד המרכזי של כוחות הצי האמריקני אמר היום, יום חמישי, כי כוחות מאיחוד האמירויות הערביות, בחריין, ישראל והצי האמריקני החלו ביום רביעי להתאמן על פעולות אבטחה רב-צדדיות בים האדום.

זהו התרגיל הימי הראשון המתקיים בין ארצות הברית, ישראל ושתי מדינות המפרץ.

איחוד האמירויות הערביות ובחריין נרמלו את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בשנה שעברה במסגרת הסכמים בתיווך ארה"ב, שכונו הסכם אברהם, שנבעו מדאגות משותפות לגבי איראן והרצון להשיג רווח כלכלי.

בהצהרה נאמר כי התרגילים בני חמישה ימים כוללים אימונים על הספינה האמריקאית פורטלנד, ו"יגבירו את יכולת הפעולה ההדדית בין צוותי התגובה הימיים של הכוחות המשתתפים".

"שיתוף הפעולה הימי מסייע בהגנה על חופש הניווט והזרימה החופשית של מסחר, החיוניים לביטחון וליציבות באזור", אמר סגן אדמירל בראד קופר, שמפקד בעצמו על הפיקוד המרכזי של הצי האמריקני, הצי החמישי של ארה"ב ו הכוחות הימיים המשולבים.

הצי החמישי של ארה"ב ממוקם בבחריין ופועל בים הערבי, במפרץ עומאן, בים האדום ובחלקים מהאוקיינוס ​​ההודי.

"זה מרגש לראות את כוחות ארה"ב מתאמנים עם שותפים אזוריים כדי לשפר את יכולות האבטחה הימית הקולקטיביות שלנו", אמר אדמירל בראד קופר, מפקד NAVCENT ומפקד הצי החמישי של ארה"ב והכוחות הימיים המשולבים, וציין כי "שיתוף הפעולה הימי יעזור להגן על החופש השייט וזרימה חופשית של סחורות, שהם שני דברים הכרחיים לביטחון ויציבות אזוריים.

זהו התרגיל הימי הראשון שהוכרז בפומבי בין ארצות הברית לישראל ושתי מדינות המפרץ, אשר נרמל את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בשנה שעברה במסגרת הסכם המכונה "הסכם אברהם".

קרדיט לתמונה:אלהדף