מבזקי חדשות ליום 11-11-21 . מתעדכן

*- למה שר האנרגיה הסעודי התעצבן בגלזגו
הנסיך עבדאלעזיז בן סלמאן שר האנרגיה הסעודי יצא מכליו אמש בשולי ועידת האקלים בגלזגו. כשצעד באחד המסדרונות עם הפמליה שלו נשאל על ידי כתבת האם ארצו היא זו שפועלת מאחורי הקלעים להכשלת המו"מ. השר התעצבן וענה בבוטות "מה שאת שומעת אלה האשמות כוזבות, שקר ורמייה". לפי דיווחים מגלזגו, הסעודים מנסים לסכל יוזמות שיובילו לירידה בביקוש לנפט. המדינות המשתתפות בכנס מנסות לגבש צעדים שיפחיתו את הפליטה כתוצאה מצריכת הדלקים, אך גורמים בעילום שם מתעקשים כי הסעודים בגלזגו מציגים קו נוקשה ומתעקשים על כך שאספקת הנפט לשוק לא תיפגע.

*- בממלכה מזהירים מ"אסון בבקעת הירדן"
עצירת הגשמים צפויה להביא לאסון בבקעת הירדן כך הזהיר השבוע ראש איגוד החקלאים של בקעת הירדן, עדנאן ח'דאם. לדבריו, סכר המלך טלאל, שהוא הסכר הגדול ביותר בממלכה "גוסס". ח'דאם הדגיש כי אם עונת הגשמים תמשיך להתעכב, יקרה אסון באזור בקעת הירדן.

סכר המלך טלאל שנבנה בסוף שנות ה-70 ומסוגל להכיל כ-75 מיליון מ"ק מים משמש בעיקר להשקיה. לפי ח'דאם, הירידה במפלס המים בסכר מסוכנת שכן היא גורמת לעלייה במליחות במים, מה שישפיע על היבולים. הוא האשים את הרשויות ב"ניהול כושל".

*- עקב החרפת המשבר: הרשות הפלסטינית שוקלת צעדי חירום כלכליים
ממשלת הרשות הפלסטינית התכנסה אמש לישיבת חירום כדי לדון במשבר הפיננסי החמור אליו נקלעה. לפי אמג'ד ע'אנם, מזכיר הממשלה, היא צפויה לקצץ במשכורות מועסקיה כבר מהחודש הבא. הקיצוץ שהיקפו טרם נקבע יכלול גם את אנשי המנגנון הצבאי. ע'אנם הסביר שהקיצוץ נחוץ כדי שהרשות תוכל לספק שירותים לציבור ובראשם בתחום הבריאות.

כרגיל, הרשות מאשימה את ישראל במשבר על כך שהיא מקצצת בהכנסות המיסים שלה. בחודש ממוצע הכנסות המיסים של הרשות נעות סביב כ-700 מיליון שקל. למרות שהאשם מופנה לישראל, לקהילה הבינלאומית יש אחריות על המצב שכן זרם הסיוע מחו"ל לרשות צנח במהלך השנה האחרונה.

*- הצלחה ישראלית מסחררת בסעודיה
אז נכון שאין יחסים רשמיים בין ישראל לבין סעודיה אבל לחברת תכשיטים אחת מירושלים זה ממש לא מפריע. חברת התכשיטים הישראלית YVEL זוכה מזה מספר שנים להצלחה בממלכה ועל לקוחותיה נמנים בני משפחת המלוכה. זו הסיבה שבתחילת החודש השתתפה YVEL בתערוכת תכשיטים חשובה בריאד והציגה למכירה את המסכה היקרה ביותר שיוצרה בשווי של 1.5 מיליון דולר. על המסכה הייחודית שובצו יהלומים וזהב. המסכה נרכשה על ידי קניין אלמוני מארה"ב.

*- המרוץ לשיקום…
הגעתו אתמול של שר החוץ האמירותי עבדאללה בן זאיד לדמשק לראשונה זה עשור משקפת את התחממות היחסים בין המדינה המפרצית לבין סוריה. למגמה זו פן מדיני – האמירותים רוצים להחזיר את סוריה "לחיק הערבי" ולנסות לצמצם את ההשפעה האיראנית. הפן הכלכלי לא פחות מעניין. לפני פרוץ המלחמה האמירויות היו המשקיע הערבי השני בגודלו במשק הסורי עם שווי כולל של כ-20 מיליארד דולר (בעיקר בתיירות ובנדל"ן). האמירותים מקווים עתה להיות "ראשונים בתור" במידה שתהליך השיקום הכלכלי יחל בסוריה ולגזור קופון על פרויקטים שם. כשזה יקרה לאמירותים תהיה תחרות לא קלה…

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין   

*- לערוץ אל-חדאת נודע ממקור הבקיא בהתפתחויות בסוריה, כי גורמים בכירים במשטר הסורי, בראשות בשאר אל-אסד, עמדו מאחורי גירוש מפקד כוח קודס בסוריה, מוסטפא ג'וואד ע'פארי. .

*- מפקד חיל האוויר האיראני אומר. הרשויות בישראל יודעות שהם יכולים להתחיל את העימות, אבל הם לא יהיו אלה שיסיימו אותו, והסוף יהיה בידיים שלנו. הם יושמדו אם יתנו לנו את העילה הנדרשת..
הם מייצרים איומים יותר מחביות נפט.

מסכת יצוא האיומים מאיראן נמשכת, אחרי מפקד חיל האוויר האיראני, מגיע עוד איום ממפקד חיל הים של צבא הרפובליקה האסלאמית של איראן,
איננו רואים במשטר הציוני איום ממשי על הרפובליקה האסלאמית, כי אין לו זהות, ואם הוא מאיים על האינטרסים הלאומיים שלנו, הוא ייפגע קשות.

*- מקור מודיעין OSINT אומר: חיל האוויר הישראלי יגביר את התקיפות שלו בסוריה במהלך השבוע הזה, התקיפות הנוכחיות נגד מה שישראל מכנה מטרות איראניות, הרוסים אינם מתנגדים לכך . יהיו גם מתקפות בטילים. ולאו דווקה עם חיל האוויר.

*- האם זו הטכנולוגיה שמבטלת את טילי הנ"מ בזמן תקיפות בסוריה ?
‏הטכנולוגיה הישראלית החדשה של תע"א שתאפשר לחיל האוויר לחסל טילי נ"מ מסוריה – מבלי לשגר טיל אחד: ה"סקורפיוס" מבדילה בין מטרות עוינות לידידותיות בשמיים העמוסים של המזה"ת, ותוקפת עם קרני לוחמה אלקטרונית טילים/מל"טים/מטוסי אויב – במקביל, ובטווח של עד מאות ק"מ, כ"הריגה" רכה ומדויקת. המערכת כבר סופקה ל3 מדינות שלא נמסר שמם.

מערכת סקורפיוס החדשה

קרדיט לתמונות: תעשיה אווירית