בהסכמת ישראל, מצרים מתגברת את נוכחותה הצבאית ברפיח

היום, יום שני, הודיעו הכוחות המזוינים המצריים כי יגדילו את מספרו ויכולותיו של כוחות משמר הגבול ברפיח, לאחר תיאום עם הצד הישראלי.

בהסכמה עם ישראל, מצרים מחזקת את נוכחותה הצבאית ברפיח

לאור המאמצים המצריים לשמור על הביטחון הלאומי המצרי ובהמשך למאמצי הכוחות המזוינים לשלוט ולאבטח את הגבולות בכיוון האסטרטגי הצפון-מזרחי, נאמר בהודעת צבא מצרים כי הוועדה הצבאית המשותפת, בהתבסס על פגישת התיאום עם הצד הישראלי, הצליחה לתקן את הסכם הביטחון על ידי הגדלת מספרם ויכולותיהם של כוחות משמר הגבול באזור הגבול ברפיח.

הוא ציין כי הדבר "בא במסגרת הסכם בינלאומי להעצמת הביטחון בהתאם להתפתחויות ולשינויים".

ישראל הודיעה כי חתמה עם מצרים על תיקון להסכם השלום של קמפ דיוויד שנחתם ב-1978, המחזק את נוכחות הצבא המצרי באזור רפיח בחצי האי סיני.

הבוקר הודיע ​​הצבא הישראלי כי קציני צבא ישראלים בכירים נפגשו עם עמיתיהם המצריים ודנו בסוגיות משותפות העומדות בפני שני הצבאות.

איש דובר צה"ל, אביחי אדרעי, אמר בציוץ באמצעות טוויטר, "אתמול התקיימה פגישה של הוועדה הצבאית המשותפת של צה"ל וצבא מצרים בה נדונו סוגיות דו-צדדיות בין שתי הצבאות, ובמהלך ישיבת הוועדה. נחתם תיקון להסכם המסדיר את נוכחות כוחות האבטחה באזור רפיח לטובת חיזוק הנוכחות הביטחונית המצרית באזור זה".

הוא הוסיף, "תיקון זה אושר על ידי הדרג המדיני. בראש משלחת צה"ל עמדו ראש אגף המבצעים במטכ"ל, האלוף עודד בסיוק, ראש אגף אסטרטגיה ואגף ג', אלוף טל קלמן, וראש חטיבת קשרי חוץ, תא"ל אבי דבורין.

תמונה

קרדיט לתמונה: דובר צה"ל