איראן ומשטר אסד חתמו על הסכם להקמת "מרכזי מחקר" משותפים

היום, יום שני, חתמה איראן על "תוכנית מנהלים לשיתוף פעולה מדעי, תרבותי ומחקרי" עם משטר אסד, הכוללת הקמת מרכזי מחקר משותפים וחילופי ידע ופרופסורים באוניברסיטאות בין שתי המדינות.

Alhadath.Syria الحدث السوري - للحد من انتشار فيروس كورونا: السلطات  الإيرانية توقف مواكب السياحة الدينية إلى دمشق أعلنت السلطات الإيرانية اليوم  الأحد عن إيقافها رحلات السياحة الدينية إلى العاصمة دمشق حتى نهاية

התוכנית נחתמה בטהרן על ידי שר ההשכלה הגבוהה והמחקר המדעי של משטר אסד, בסאם איברהים, ובצד האיראני, על ידי שר המדע, המחקר והטכנולוגיה, מוחמד עלי זולפי גול.

איברהים צוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית של משטר אסד (SANA) שאמר כי "תכנית המנהלים כוללת הקמת תכניות מדעיות ומחקריות כגון כנסים, סמינרים, סדנאות, חילופי ידע ופרופסורים, בנוסף לבנייה והכנת קאדרים אנושיים במונחים של הכשרה והקמת מרכזי מחקר משותפים".

איברהים טען כי "איראן עשתה צעדים מתקדמים בתחום המדעי והמחקרי ובתחום הננוטכנולוגיה, ובכך היא נהנית מהניסיון המדעי הזה על ידי הקמת פארק טכנולוגי באוניברסיטת דמשק או באחת מהאוניברסיטאות הסוריות האחרות".

שני הצדדים ניהלו שיחות על דרכים לפיתוח והגברת שיתוף הפעולה בתחום המדעי והטכנולוגי, מחקר מדעי, חילופי פרופסורים והפקת תועלת מהידע האיראני בחיזוק המגזר המדעי והמחקרי וחתימת הסכמי שיתוף פעולה מדעי ומחקרי בין האוניברסיטאות.

מוקדם יותר היום  ביקרה משלחת איראנית בראשות "מנהל ארגון החאג' והביקורים האיראני" עלי רזא רשידיאן בבירת סוריה, דמשק, כדי לדון עם משטר אסד על חידוש ה"תיירות הדתית" בין שני הצדדים.

עלי רזא ראשידיאן והמשלחת האיראנית המתלווה אליו הגיעו  אתמול בערב לדמשק , והתקבלו על ידי שגריר טהראן בסוריה, עוזר שר התיירות ומנכ"ל משרד שר ההקדשים של  ממשלת אסד , כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית פארס.

במהלך הביקור ידון רשידיאן עם גורמי המשטר בהכנות הנדרשות לחידוש  "העלייה לרגל של התיירים"  לסוריה ולביקור בקברי סיידא זינב וסיידה רוקאיה הקרדושים לשיעה.

לפי "סוכנות הידיעות פארס", השלטונות האיראניים הכינו את פרוטוקולי הבריאות הדרושים ושלחו אותם לממשלת אסד במטרה לחדש את "טיולי התיירות הדתית" לסוריה.

איראן ומשטר אסד חתמו על הסכם להקמת "מרכזי מחקר" משותפים

שר ההשכלה הגבוהה והמחקר המדעי במשטר אסד, בסאם איברהים, ושר המדע, המחקר והטכנולוגיה האיראני, מוחמד עלי זלפי גול (SANA)