בכיר ישראלי מפרט את שני היעדים לנשק איראני שהוברחו לשטח סוריה

גורם מודיעיני ישראלי בכיר אמר ביום ראשון לרשת החדשות האמריקאית – אל-חורה כי איראן "ממשיכה במאמציה להתמקם ולהבריח נשק לסוריה, מבלי להצליח להשיג את מטרותיה", מה שאילץ אותה לנקוט ב"שיטות אחרות".

המקור חשף כי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים "החל לאחרונה להבריח נשק, כולל טילי קרקע-קרקע ומזל"טים, באמצעות שיירות הנושאות סיוע הומניטרי ומוצרי מזון לסוריה".

המקור הישראלי, שסירב להזדהות, ייחס את השינוי הזה ל"הצלחת התקיפות האוויריות הישראליות על מטרות איראניות", והסביר כי "בעוד שמשלוחי נשק הוברחו בעבר על ידי מטוסים אזרחיים מטהרן לדמשק, קיבלו פעולות ההברחה תפנית חדשה, והם מתבצעים בתוך משלוחי סיוע הומניטרי לעם הסורי.

הוא חשף כי "היעד של הציוד המוברח הוא לשני ארגונים: הראשון בהובלת עלי אסף, אזרח לבנוני, שפועל כעת במסגרת כוח קודס על מנת להכשיר את המיליציות והכוחות הפרוסים כרגע בתדמור, חאלב ודמשק לשגר טילים כדי להפעילם בעת הצורך נגד ישראל".

באשר לארגון השני, מדובר ב"יחידת האימאם אל-חוסיין, שפעילה לאחרונה בתוך סוריה ומורכבת מכוחות זרים וכוללת אלפי חברים".

הגורם הוסיף, "בעוד שלחיזבאללה (עיראק) יש יותר מ-10,000 טילים, למיליציות הללו בתוך סוריה יש כעת רק כמה עשרות טילים שהוברחו מאיראן", וציין כי מדובר בעדות לכישלון של טהראן להקים חזית חמושה נגד ישראל בסוריה, בדומה למה שעשה חיזבאללה בלבנון, כלשונו.

הוא הדגיש כי "לא חל שינוי באסטרטגיה האיראנית בסוריה מאז נכנס נשיא איראן איברהים ראיסי לתפקידו".

عناصر من ميليشيات تقودها إيران في سوريا