חשיפת הנהגת החמאס בגדה המערבית הנמצאים בטורקיה

בחודש שעבר נחשפנו לסיכול תשתית טרור גדולה של חמאס הממוקמת באיו"ש, התשתית תכננה מספר פיגועי ירי ופיגוע התאבדות בלב ירושלים. לאחר מעקב ממושך של השב"כ ואמ"ן אחר התשתית כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו על מנת לסכלה. באחת מהפעילויות הגדולות לסיכול התשתית נפצעו שני לוחמי דובדבן במהלך היתקלות בכפר ברקין. (כל הפרטים על התשתית )

במהלך השנים האחרונות חמאס מנסה לחזור לחיים באיו״ש ולהוציא כמה שיותר פיגועים על מנת לערער את המציאות הביטחונית בישראל ולפגוע במעמד הרשות הפלסטינית.
הכירו את הנהגת חמאס בגדה המערבית –

הנהגת הגדה המערבית בחמאס יושבת ברובה בטורקיה ומשמשת כאחת מהזרועות המבצעות של חמאס.
המשרד שמייצג את ההנהגה פועל יחדיו עם נציגי חמאס בעולם כולו והוא אחראי על גיבוש הכוח והפעילות בכל הגדה המערבית.

המשרד בטורקיה מתחלק לשני מדורים:
*- המדור הצבאי – המדור עוסק בפיתוח יכולות צבאיות, גיוס פעילים והכשרתם לביצוע פעילות טרור.
*- מדור המשאבים – אחראי לסימון ולגיוס הדור הבא של חמאס. מאגר היעד המשמש את המדור הוא סטודנטים פלסטינים הלומדים בחו"ל, בעיקר בטורקיה, מלזיה וירדן. לאחר בחירת הסטודנטים שהמדור רוצה לגייס, הם עוברים הכשרה ביטחונית ומצטרפים לשורות חמאס בחו"ל.

על חמאס בגדה המערבית מפקד צאלח מחמד סלימאן אלעארורי בן ה55, סגן הלשכה המדינית של חמאס, המוכר בכינוי אבו אחמד.
אלעארורי, יליד הכפר עארורה שצפונית לרמאללה, שנחשב לאחד ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס באיו״ש ישב בכלא הישראלי למשך 15 שנה.
לאחר שחרורו מבית הכלא בישראל גורש לחו״ל, כיום הוא מתגורר בטורקיה ונע בדחיפות עם פמליית האבטחה שלו על ציר טורקיה-לבנון.

לצאלח אלעארורי הניצי יש חזון לשקם את פעילות חמאס בשטחי איו״ש, על מנת להגשים את רצון זה מינה את ראמי חסן מחמד אקרע, בן 51 ומתגורר באיסטנבול, לאחראי על שיקום תשתיות חמאס בגדה המערבית, השניים עובדים יחדיו וקרובים מאוד.

על מנת לממן את הכשרת חוליות הטרור השונות באיו״ש ואת אמצעי הלחימה בשימושן, הנהגת הגדה משתמשת במחלקה הפיננסית של חמאס להברחת כספים, במחלקה שאחראית להשגת כספים לשלוחות חמאס השונות ברחבי העולם יש מערך שלם שעוסק בהברחת כספים לחמאס באיו״ש.

במסגרת הפרסום נחשפו מספר שמות של פעילים ובכירים בהנהגת הגדה המערבית:

• מחמוד מחמד אחמד עטון, בן 51 ומתגורר באינסטבול שבטורקיה, מוכר בכינוי אבו אלעז – בכיר המחלקה הפיננסית.

• אימן מחמד עבד אלרחים אבו ח׳ליל, בן 49, ומתגורר באיסטנבול, מוכר בכינוי אבו ח׳ליל – פעיל בהברחות כספי חמאס אל החוליות בשטח.

• חאזם ריאצ׳ ח׳אלד, בן 29, נולד בסוריה וכיום מתגורר באיסטנבול – אחראי על גיוס פעילים לשורות חמאס והעברתם הכשרה צבאית הכוללת אימוני ירי, הרכבת מארבים, ייצור מטעני חבלה ושימוש בהם.

• עבד אלחכים חניני, בן 56, מתגורר באיסטנבול ומוכר בכינוי אבו חד׳יפה – מפעיל את המשרד בטורקיה ומקורב לאלעארורי.

• מסלם עמראן אבו עמר, בשנות ה40 לחייו, פעיל חמאס שאחראי על ארגון PCOM  במלזיה, ארגון שמוגדר ע״י שלטונות המדינה כארגון לא ממשלתי עצמאי שמטרתו להפיץ את המודעות לסוגיה הפלסטינית. אך לא כך הדבר, מדובר בתשתית צבאית של חמאס במלזיה שאחראית להשגת מימון לפעילויות טרור שונות של חמאס בחסות פעילות סטודנטים לגיטימית.

יוני בן מנחם: חמאס מנסה להדליק את הגדה | זמן ישראל

קרדיט : עולם החדשות בטלגרם קרדיט לתמונה: יוני בן מנחם