ר"מ עיראק שרד ניסיון חיסול באמצעות כטב"מ נפץ. איראן,כצפוי, גינתה

ראש הממשלה הזמנית בעיראק, מוסטפא אל-קזמי, שרד ניסיון התנקשות באמצעות מזל"ט ממולכד שכוון למקום מגוריו באזור הירוק בבגדד עם שחר של יום ראשון, לפי מקורות עיראקים רשמיים.

"ניסיון התנקשות כושל נגד ראש ממשלת עיראק על ידי מזל"ט ממולכד שניסה לתקוף את מקום מגוריו באזור הירוק בבגדד מבלי שנפגע" – הצהירו מקורות רישמיים בממשלת עיראק.

הגורם הממשלתי הוסיף כי כוחות הביטחון התעמתו עם הכטב"מים התוקפים, שפגעו במעון ראש הממשלה.

גורם במשרד ראש הממשלה אמר לרשת הטלביזיה אלחורה כי התקיפה גרמה לפציעות בקרב אנשי האבטחה ששהו באותו זמן בביתו של אל-קזמי.

סירנות נשמעו משגרירות ארה"ב בתוך האזור הירוק בבגדד לאחר פגיעת המזל"ט.

אל-קזמי אמר בקליפ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו לאחר ניסיון ההתנקשות: "הבית שלי היה נתון לתוקפנות פחדנית, והשבח לאל, אני ואלה שעובדים איתי מרגישים טוב".

ביום שישי, אדם אחד נהרג ויותר ממאה אחרים נפצעו כתוצאה מהתנגשויות בין כוחות הביטחון למפגינים שתומכים בפלגים הפרו-איראניים שהתנגדו לתוצאות הבחירות לפרלמנט, כאשר מפגינים ניסו להסתער על האזור הירוק. .

מוקדם יותר סגרו המפגינים, "שרובם תומכי קטאיב חיזבאללה ואסאיב אהל אל-חק", שניים מהפלגים המשפיעים ביותר בכוחות הגיוס העממי (אלחשד אלשעבי) ,שהם חלק מכוחות הממשלה העיראקית, "שלושה מארבע הכניסות לאזור הירוק", ו"ניסו להסתער על השטח הירוק מהאזור הסמוך למשרד הביטחון, והם יידו אבנים, אך נרתעו מלהתעמת עם הכוח לדיכוי התפרעויות".

אתרים המקורבים לפלגים הפרו-איראניים דיווחו על "ירי כדורים חיים" נגד המפגינים, בעוד שמקור המקורב לגדודי חיזבאללה, שהעדיף להישאר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "שני מפגינים נהרגו", אך מידע זה לא אושר ע"י מקורות רישמיים.

התוצאות הסופיות הרשמיות של הבחירות שהתקיימו ב-10 באוקטובר טרם פורסמו, שכן ועדת הבחירות העליונה עדיין נמצאת בשלבים האחרונים של ספירה מחדש של הקולות על סמך ערעורים שהוגשו לה, לפני הגשתם לבית המשפט המוסמך שיכריז על התוצאות הסופיות של הבחירות.

"ברית אל-פתח" – حاز تحالف, המייצגת את כוחות הגיוס העממי הנתמכים על ידי איראן, זכתה רק בכ-15 מושבים בבחירות, לפי התוצאות הראשוניות בעוד שמספרם בפרלמנט היוצא היה 48.

מנהיגי הקואליציה, חסידי איראן, גינו את ה"הונאה" בתהליך הבחירות.

כצפוי,בכיר איראני , החשודה המיידית כעומדת מאחורי ניסיון החיסול , מזכ"ל המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני, אמר כי "הניסיון לרצוח את ראש ממשלת עיראק הוא ניסיון למרד חדש נגד המשטר המקומי".

נראה כי בקרוב נשמע גינויים איראניים, מקיר לקיר נגד ניסיון ההתנקשות , אך ללא ספק, איראן שמאחורי הקלעים תמשיך בניסיונותיה לחסל את כל הגורמים המתנגדים להשתלטותה על עיראק ורתימת כל משאביה לשלטון האייטולות בטהרן.

ראש ממשלת עיראק לאחר שניצל מניסיון ההתנקשות בחייו:

תמונה