מחלה מסתורית בקרב דיפלומטים אמריקאים בעולם. נשק "ביולוגי" לא מוכרז?

ארה"ב אישרה כי היא נמצאת בתהליך של חשיפת פרטיה של מחלה מסתורית הפוגעת בדיפלומטים שלה ברחבי העולם.

מחלה מסתורית פוגעת בדיפלומטים אמריקאים

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התחייב לחשוף את נסיבות "תסמונת הוואנה", מחלה מסתורית הפוגעת בדיפלומטים אמריקאים ברחבי העולם, שלדעת מומחים נגרמת מ"התקפות אקוסטיות".

אתר "abc news" דיווח כי בלינקן מינה שני דיפלומטים ותיקים, ג'ונתן מור ומרגרט אוהרה, כדי לפקח על הנושא.

"כולנו בממשלת ארה"ב, ובמיוחד במחלקת המדינה, נחושים לחשוף את הסיבות והמבצעים של התאונות הללו, לטפל בנפגעים ולהגן על עמיתינו", אמר.

"אנחנו מסתמכים על כל היכולות של שירותי המודיעין שלנו", הוסיף. אנחנו מעסיקים את מיטב המוחות המדעיים בתוך הממשל וגם מחוצה לו".

בלינקן קרא לכל דיפלומט מעורב לחשוף את מצבו ללא חשש מ"ביקורת" או "השלכות שליליות".

בלינקן הסביר כי הקורבנות מטופלים מאז החודש שעבר בבית החולים האוניברסיטאי ג'ונס הופקינס, בעוד שחלק מהדיפלומטים עוברים בדיקות נוירולוגיות, אודיולוגיות ועיניים מעמיקות לפני היציאה לעבודה בחו"ל על מנת לקבל בסיס להשוואה אם ​​ידווחו מאוחר יותר על אירוע בריאותי חריג.

זיהום ביותר מ-6 מדינות

האתר האמריקאי דיווח כי תקריות חריגות בתחום הבריאות הופיעו לראשונה בקובה ב-2016, לאחר שדיפלומטים אמריקאים שמעו קולות חזקים מאוד והחלו לסבול מכאבי ראש עזים, סחרחורת או בחילות.

מאז נרשמו מקרים נוספים מסוג זה בסין, גרמניה, אוסטרליה, רוסיה, אוסטריה ואפילו בוושינגטון.

בשנה האחרונה הגביר ה-CIA את מאמציו לקבוע מדוע עשרות בכירים אמריקאים חווים תסמינים מוזרים, וכי העניין התפשט בקרב אנשי צבא אמריקאים המוצבים ברחבי העולם, וקיים חשש שאולי תקרית אחת התרחשה בסמוך ל- בית לבן.

"אני בהחלט משוכנע שמה שחוו אנשי הצבא שלנו וכמה מבני משפחותיהם, כמו גם עובדי ממשלת ארה"ב אחרים, הוא אמיתי ומסוכן", אמר ויליאם ברנס, מנהל סוכנות הביון המרכזית.

מצד שני, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי אלו שנפגעו מתסמונת זו דיווחו שחוו בחילות, סחרחורת, כאבי ראש עזים, כאבי אוזניים ועייפות, וחלקם לא היו מסוגלים לעבוד.

משרד החוץ מסרב לתת הערכות כלשהן לגבי מספר הנפגעים. מקור המקורב לנושא אמר לאחרונה, "המספר 200 הוזכר בנושא המקרים המאושרים או החשודים". חלקם התלוננו בפומבי בעבר, אך הצהרותיהם לא נלקחו ברצינות.

נשק ביולוגי מתקדם

מומחים באקדמיות הלאומיות למדעים, הנדסה ורפואה בארצות הברית טענו, בדצמבר 2020, כי "פולסים מכוונים של אנרגיית רדיו" עומדים מאחורי הסימפטומים.

חוקרים אחרים מאמינים שתסמונת הוואנה נגרמת על ידי "נשק מיקרוגל" שבו משתמשים יריבי ארה"ב כדי לתקוף ספציפית דיפלומטים, אנשי מודיעין ובני משפחותיהם. ידוע כי כלי נשק כאלו כבר פותחו והם משתמשים בתדר גבוה.

תנור המיקרוגל שרבים משתמשים בו בבית מחמם ארוחות בתדר של 2.5 גיגה-הרץ. אבל ככל שהתדר עולה, הקרינה תכיל יותר אנרגיה. עם החומרה הנכונה, ניתן גם לתקוף אנשים. במקרה זה, הקרניים חודרות לגוף לעומק שתלוי בתדירות ועלולות למעשה לגרום לנזק.

משרד ההגנה של ארה פיתח מערכת נשק המשתמשת בתחום המיקרו בתדר 95 גיגה-הרץ, מה שמעיד על כך שייתכן שמדינות כבר הגיעו לנשק קול דומה.

متلازمة هافانا والموجات

קרדיט לתמונה: מדסקייפ