נאס"א: אסטרואיד גדול מתקרב לכדור הארץ….11 בדצמבר

אסטרואיד Nesaurus 4660

נאס"א חשפה כי אסטרואיד באורך של כ-330 מטר נמצא בדרכו לעבור ליד כדור הארץ, בתחילת דצמבר הקרוב.

על פי הנתונים שהגיעו מ- עוקב האסטרואידים של נאס"א האסטרואיד המכונה "נראוס 4660 " נמצא כעת כ-3.9 מיליון קילומטרים מכדור הארץ.

נאס"א מעריכה כי "4,660 Nereus" יהיה בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ ב-11 בדצמבר הקרוב.

הוא אמור לעבור ליד כדור הארץ במהירות של 6.578 קילומטרים לשנייה.

למרות שהוא מסווג כאסטרואיד שעלול להיות מסוכן בשל גודלו וקרבתו לכדור הארץ, לא סביר שהוא יהווה איום על כוכב הלכת שלנו", כך מדווח ה"ג'רוזלם פוסט ".

דווח כי אסטרואיד בגודל כזה המתנגש בכדור הארץ עלול להיות הרסני לאנושות.

אסטרואידים הם גופים סלעיים בקוטר שנע בין מטרים בודדים למספר קילומטרים, והגופים הגדולים ביותר נקראים כוכבי לכת ננסיים, והגדולים שבהם הם כוכבי לכת.

מדענים בסוכנות החלל האמריקאית אומרים כי התדירות של התנגשות אסטרואיד גדול עם כדור הארץ מתרחשת בערך אחת לאלפיים שנה, וגורמת להרס באזור פגיעתו וסביבתו.

באשר לגופים הגדולים שהתנגשותם בכוכב הלכת שלנו גורמת להרס מסיבי ברמת כדור הארץ בכללותו, מדובר באירוע נדיר מאוד שהתרחש בפעם האחרונה לפני 66 מיליון שנה.

בשנים האחרונות הכפילה הקהילה המדעית את מאמציה לספור את הגופים המרחפים ליד כדור הארץ ואשר מסלולם יכול להצטלב במסלול כדור הארץ ולהתנגש בו.

עד כה, מדענים זיהו 95% מהעצמים בקוטר של יותר מקילומטר אחד.

באופן תאורטי, התנגשות של כל אחד מהעצמים הללו יוביל לאסון, מכיוון שהאטמוספירה לא תוכל לשרוף את כולם לפני שיגיעו לכדור הארץ, ופגיעתם תוביל לאלפי הרוגים והרס מסיבי ברחבי כדור הארץ.

לכן, מדענים וסוכנויות חלל עובדים על לימוד דרכים אפשריות להסיט כל עצם העושה את דרכו לכדור הארץ ממסלולו, בתוכניות המזכירות סרטי מדע בדיוני.