הסתיימה חקירת תאונת הצוללת האמריקאית. כל 3 המפקדים הבכירים הודחו

הצי האמריקאי קבע כי הצוללת הגרעינית שנפגעה מעצם בלתי מזוהה בים סין הדרומי בחודש שעבר התנגשה בהר תת ימי בלתי מוכר. עדיין לא ברור מתי יתוקנו כל הנזקים שנגרמו לכלי השיט.

צוללת התקיפה, הקונטיקט, נפגעה באופן מסתורי ב-2 באוקטובר בעת ששטה בים סין הדרומי, נתיב השיט האסטרטגי שמהווה את אחד מאזורי המחלוקת המרכזיים בין ארה"ב לבין סין שטוענת לבעלות על המרחב. כתוצאה מהפגיעה, נפצעו מספר אנשי צוות ונגרם נזק לחלק הקדמי של הצוללת, אולם הכור ומערכת ההנעה לא נפגעו.

תחקיר של הצי השביעי קבע כי הצוללת "קורקעה על הר תת ימי בלתי מוכר בעת שפעלה במים הבינלאומיים באזור ההינדו-פסיפי". הממצאים הועברו למפקד הצי השביעי, אדמירל משנה קרל תומס, שיקבע "אם יינקטו פעולות נוספות, כולל על קבלת אחריות".

בשל הפגיעה, הצוללת נאלצה לנוע על פני המים במשך שבוע עד שהגיעה לגואם, שם היא עדיין עוברת תיקונים ראשוניים. עם זאת, אנשי הצי עדיין לא יודעים מתי הקונטיקט תוכל לעזוב את גואם והיכן ניתן יהיה לבצע את התיקונים הסופיים.

מאוחר יותר הדיח הצי האמריקאי את שלושת המפקדים הבכירים ביותר של הצוללת הגרעינית "הקונטיקט" שניזוקה בחודש שעבר אחרי שהתנגשה בהר תת ימי בלתי מסומן בים סין הדרומי.

מפקד הצי השביעי, אדמירל משנה קרל תומס, קבע כי ניתן למנוע את התקרית וכי הצוללת לא נקטה במידת הזהירות הנדרשת ושטה מהר מדי באזור שאינו מתואר היטב במפות. "שיקול דעת נכון, קבלת החלטות נבונה והקפדה על נהלים נדרשים בתכנון ניווט, ביצוע של צוות מעקב וניהול סיכונים היו יכולים למנוע את האירוע", נמסר מהצי.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונות: צי ארה"ב