העיתון "דיילי סטאר" הלבנוני מפסיק פעילות לאחר עשרות שנות פעילות

העיתון "דיילי סטאר", העיתון הוותיק ביותר בשפה האנגלית בלבנון, הודיע ​​לעובדיו כי הם מפוטרים, כך אמרו עובדים לסוכנות הידיעות הצרפתית, בצעד שבא לאחר שנים של הידרדרות במגזר העיתונות שהוחרפה בעקבות המשבר הכלכלי.

צוות העיתון קיבל דואר אלקטרוני מהעורך הראשי, המודיע להם על החלטה לפטר את כל העובדים החל מה-31 באוקטובר, עותק ממנו נצפה על ידי AFP.

העיתון, שבו מחזיקה משפחתו של ראש הממשלה לשעבר סעד חרירי, השעה בעבר את המהדורה המודפסת שלו בפברואר 2020 כתוצאה מאתגרים פיננסיים וירידה בהכנסות מפרסום.

עובדים דאז דיווחו כי לא קיבלו את שכרם במשך חודשים, העיתון ממשיך מאז לפרסם באתר האינטרנט שלו. אולם מאז ה-13 באוקטובר נעצר תהליך עדכון האתר ופרסום חדשות בו.

ב-1952 הקים כאמל מרווה, בעלים ועורך ראשי של העיתון הערבי "אל-חיאת" דאז, שנרצח ב-1966, את העיתון "דיילי סטאר", שהיה סגור במשך יותר מעשר שנים בזמן מלחמת האזרחים. (1975-1990), לפני שחזר לפעילות ב-1996.

זה שנים שתחום העיתונות בלבנון עד למשבר ממושך, הנוגע בעיקר להפסקת המימון הפוליטי הפנימי והערבי לתקשורת, בנוסף לפריחת העיתונות הדיגיטלית והירידה בהכנסות מפרסום. המשבר הכלכלי בן השנתיים (שנגרם בעיקר על ידי חיזבאללה) והקיפאון הפוליטי החריפו את האתגרים הפיננסיים.

והדיילי סטאר הוא האחרון מבין ארגוני התקשורת הקשורים במשפחת חרירי שהחליט להשהות את עבודתו, לאחר שהעיתון "אל-מוסתקבל" שייסד אביו, ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי, חדל להתקיים בתחילת 2019, עשרים שנה לאחר היווסדו .

בספטמבר אותה שנה הודיע ​​חרירי, שבעיותיו הכלכליות שהחמירו בשנים האחרונות הביאו להשעיית פיוצ'ר TV לאחר 26 שנות פעילות.

אין כלי תקשורת עצמאיים לחלוטין בלבנון, אלא לרוב הם נאמנים למפלגה פוליטית מסוימת, או לפחות תומכים בקו פוליטי מסוים.

מספר מוסדות פיטרו עובדים, ועיתונים ידועים הפסיקו לפרסם, ובראשם העיתון "א-ספיר" ,בסוף 2016, עקב קשיים כלכליים לאחר 42 שנות פעילות.

ديلي ستار (لبنان)