מהחתונה ועד למאסר.. עלויות חתונה בעזה גורמות לצעירים להסתבך

החוב שנוצר מעלויות החתונה בעזה הפך לסימן בולט למשבר הכלכלי במגזר הפלסטיני, כך מדווח הניו יורק טיימס .

המשטרה ברצועת עזה שבשליטת חמאס הוציאה 448 צווי מעצר עבור החתנים פתוחי חוב , מספר שלדברי העיתון האמריקאי הוא יותר מהמספר הכולל שנרשם במהלך השנים 2017, 2018 ו-2019. המספרים לשנת 2020 לא היו זמינים.

"זה הפך להיות נורמלי עכשיו. זה רק חלק נורמלי מהחיים שלי", אמר הצעיר, וואספי אל-ג'רושה, לאחר שיצא מדירתו בדרך חזרה לכלא.

מאז תחילת 2020, ג'רושה נכלא שוב ושוב 17 או 18 פעמים, לדבריו, כי לווה כסף כדי לשלם על חתונתו.

המשבר הכלכלי בעזה החמיר מאז השתלט חמאס על הרצועה ב-2007, על רקע עלייה חדה בשיעורי האבטלה שהגיעו ליותר מ-40%.

באוקטובר פנו אלפי עובדים פלסטינים ללשכות המסחר ברצועת עזה בבקשה לקבל היתרי עבודה בישראל, לראשונה מאז סבב לחימה האחרון בין ישראל לחמאס במאי.

ה"ניו יורק טיימס" הצביע על כך שבני הנוער בעזה אינם יכולים לעמוד בעלויות הנישואין, ולכן הם פונים לקבל הלוואות כספיות לקיום מסיבות גדולות, שהן חלק מרכזי מהמנהגים והמסורות של החברה שם.

בחזרה לג'רושה, בן ה-29, הוא לווה 7,500 שקלים (כ-2,375 דולר) כדי לשלם עבור חתונתו, כולל השכרת אולם ל-70 איש.

למרות היותו עני וחסר יכולת כלכלית ומובטל, כפי שקורה אצל אביו ואחיו, ג'רושה התעקש לערוך חתונה גדולה לחבריו ולמשפחתו, וכן לקנות רהיטים חדשים למעונו.

"בושה"

ג'רושה קיבל את ההלוואה מאקורד, חברה שנוסדה במקור כדי לממן הוצאות חתונה, אך כעת מתמקדת בכיוונים רווחיים יותר.

"הרבה חתנים מאבדים את מקום עבודתם. יש יותר סיכונים בהלוואות כסף", אמר הבעלים של אקורד לואי אחמד. בממוצע, סוג זה של הלוואה הוא כ-2,000 דולר.

אל-ג'רושה הצליח לשלם את התשלומים החודשיים הראשונים שלו לתקופה של 4 חודשים, בהתאם להכנסות מעבודתו הבלתי סדירה. אבל בקיץ 2019 הוא לשלם, מה שגרם לחברה לנקוט בצעדים משפטיים נגדו.

אל-ג'רושה ביצע את עונש המאסר הראשון שלו באוקטובר 2019, 5 חודשים לאחר לידת בתו דינה, לתקופה של 3 שבועות. לאחר מכן, הוא החל להיכנס ולצאת מהכלא באופן קבוע.

ברצועת עזה תושבים רבים מתחתנים מוקדם. אל-ג'רושה התחתן כשהגיע לגיל עשרים וחמש לאחר שביקש את יד אשתו, סמר, באמצעות אביה, כפי שנהוג בחברה הפלסטינית.

האישה, סמר, מצידה ביקשה לעבוד בחנות כדי לסייע לבעלה לשלם את חובותיו אבל ג'רושה מסרב לאפשר לה לעשות זאת ורואה בכך בושה לאשתו לעבוד לצד גברים.

 

طيوب محمد - نقع كثيرا في هذا الخطأ عند الإشارة الى الدعوى العمومية لا  إراديا و عليه الدعوة للعرس و الدعوى للحبس و صحا فطوركم 😁 #Law_Enjoy |  Facebook

קרדיט לתמונות : רשתות חברתיות