" אין פתרון צבאי לתוכנית הגרעין האיראנית ואין לארה"ב שום תכנית ב' "

ארה"ב עוד לא התחילה אפילו במשא ומתן הישיר שלה עם איראן בנושא הגבלת הפעילות של תכנית הגרעין שלה , והנה מגיע אחד מבכירי הממסד הביטחוני האמריקאי ו-"שופך מי קרח" על ראשי האופטימיים שחושבים שאיראן הולך לקרוס תחת הלחץ הכלכלי האמריקאי והיא תמהר לשוב לחיקו של ההסכם המגביל.

ג'ייק סאליבן היועץ לביטחון לאומי האמריקאי אמר היום דברים קשים שלא משתמעים ל-2 פנים :

*- " אין פתרון צבאי לתוכנית הגרעין האיראנית ומאמצי העבר הישראלים להאט את קצב התקדמותה באמצעות חבלה והתנקשויות רק גרמו לאיראן להאיץ את תהליך פרוייקט הגרעין" .

*- "איראן היא כבר מדינת סף, עם כל המומחיות והחומרים הדרושים לבניית פצצות גרעין , אם היא רק תחליט לעשות זאת" .

*- "איראן לא עשתה זאת עד כה כי היא תמיד חשבה שהיא יכולה להגן על שלמותה הטריטוריאלית ללא נשקים גרעינים".

*- "המעבר לנתיב התחמשות גרעינית יעורר מרוץ חימוש גרעיני חדש ומסוכן במזרח התיכון" .

*- "לארה"ב אין שום תכנית ב' אם המשך שיחות הגרעין האיראני יכשלו בעתיד. "

או במילים אחרות ארה"ב מודה כי כל העת, בעבר, היא דאגה להביא לידיעת העולם הערכות מצב לא אמיתיות , שלא מייצגת נכוחה את המצב של איראן בכל הנוגע להתקדמותה בפיתוח תכנית הגרעין שלה.

או במילים אחרות…. ארה"ב איפשרה לאיראן לרוץ לגרעין לא רק במחדליה ובקוצר ידה שלא עשו כלום למנוע זאת , אלא גם דאגה לשתק את בני בריתה שרצו לפעול ביתר אגריסיביות על מנת לסכל את תכנית הגרעין האיראנית. ובראש אלו הראויים לגנאי עומד הנשיא אובמה שדאג לאיים על ישראל באופן הבוטה ביותר שאם היא תחליט לפעול עצמאית נגד הגרעין האיראני , הצבא האמריקאי בעצמו ישתתף בסיכול מתקפה שכזאת.

ישראל כבר צריכה לפנות ליישום "תכנית ב'" שלה שתבהיר לאיראנים ,בצורה שלא משתמעת ל-2 פנים, מה יקרה לה אם תחליט להפעיל את אופציית הגרעין נגד ישראל!

הגיע הזמן להוריד את הכפפות!!

Israeli Strike on Iran's Nuclear Program 'Not Imminent,' Analysts Believe -  The Media Line

קרדיט : מאיר בר מקבוצת נציב  קרדיט לתמונה: Map of the main sites of Iran's nuclear program, 21 June 2012. (Yagasi, translation of the original work by Sémhur/Wikimedia Commons)