"אטלנטיק": סין מתכוננת למלחמה קרובה עם ארצות הברית

מגזין אמריקאי מעריך ש"סין עושה הכנות למלחמה קרובה שעשויה לכלול את ארצות הברית", והסביר כי "מלחמה כזו עלולה להתארך ולהוביל לתוצאות מפחידות".

המגזין "אטלנטיק", בדיווח שפורסם ביום שני, ציין כי "סין רואה בשנות העשרים (של המאה הזאת) את התקופה שבה יהיו לה תמריצים חזקים לתפוס שטחים אבודים ולפרק בריתות המבקשות לבלום את התקדמותה".

הדו"ח סבור כי "לבייג'ינג יש שאיפות אזוריות גדולות, בנוסף לתרבות אסטרטגית ששמה דגש על פגיעה ראשונה, ופגיעה קשה כשהיא רואה שהסיכונים גדלים".

"אם יפרוץ סכסוך, בכירי ארה"ב לא צריכים להיות אופטימיים לגבי האופן שבו יסתיים העימות, וריסון או היפוך של מהלך התוקפנות הסינית במערב האוקיינוס ​​השקט עשוי לדרוש שימוש נרחב בכוח", אמר.

2021-11-00000-2

הוא ציין כי "המפלגה הקומוניסטית הסינית, מודעת תמיד ללגיטימציה הפנימית הרעועה שלה, לא תרצה להודות בתבוסה גם אם לא תצליח להשיג את מטרותיה הראשוניות".

"באופן היסטורי, מלחמות מודרניות בין מעצמות גדולות נמשכות בדרך כלל זמן רב יותר ממה שהן אמורות, מה שמצביע על כך שמלחמה בין ארה"ב לסין יכולה להיות מסוכנת להפליא ולהיות כרוכה בהסלמה מפחידה", הוסיף.

המגזין גם הביע את אמונתו כי "ארה"ב ובעלות בריתה יכולות לנקוט בצעדים כדי להרתיע את סין, כמו האצה משמעותית של רכישת נשק, פריסת נכסים צבאיים במצר טייוואן ובים סין המזרחי והדרומי, בין יתר מהלכים להפגנת הכוח החזק שלהם."

והמגזין המשיך: "במקביל, חיזוק התוכניות הרב-צדדיות, הכוללות את יפן, אוסטרליה ואולי את הודו ובריטניה, להגיב לתוקפנות סינית, עשוי לגרום לבייג'ינג להבין את המחיר של התוקפנות הזו, ואם סין תבין שהיא לא יכולה לצאת בזול מעימות זה היא עשויה להיות זהירה יותר לפני שהיא מתחילה במהלך צבאי."

2021-11-1552086582794

הדו"ח גם סבר כי "רוב הצעדים הללו אינם קשים מבחינה טכנולוגית, במיוחד מכיוון שהם מנצלים את היכולות הקיימות כיום", והדגיש את הצורך במה שהוא תיאר כ"שינוי אינטלקטואלי כדי להבין שארה"ב ובעלות בריתה צריכות לסגור את חלון ההזדמנויות הצבאיות של סין במהירות, מה שאומר שהם צריכים להתכונן למלחמה." המלחמה יכולה להתחיל ב-2025 במקום ב-2035, מה שידרוש מידה של רצון פוליטי והחלטה שלא התקבלה עד כה".

המגזין סיכם את הדו"ח שלו באומרו: "סימני האזהרה מסין כבר מהבהבים באדום, ולמעשה התחשבות בנקודת המבט על הסיבות והנסיבות שבהן מחליטה סין לצאת למלחמה היא המפתח להבנה עד כמה אמריקה ומדינות אחרות לא מבינים עד הסוף את המהלכים של בייג'ין."