פגישה מפקדים סגורה בין מיליציית אל-קטרג'י לאל-נוג'בה במזרח סוריה

הבוקר, יום שלישי, התקיימה פגישה סגורה בין מפקדי מיליציית קטארג'י הנתמכת על ידי רוסיה לבין מפקדי המיליציה העיראקית הנתמכת על ידי איראן, "חרקת אל-נוג'בה", בעיר מעדאן, שבשליטת כוחות המשטר והמיליציות התומכות בו באזור הכפרי המזרחי של מחוז א-רקה.

פגישה זו באה ברקע פעילות המיליציה של קטרג'י המכינה קבוצת לוחמים כדי לשלחם לתוך השטח ממזרח לפרת על קווי המגע עם יחידות הצבא הלאומי (הכורדי).

מקור צבאי ממיליציית אל-קטרג'י אמר לרשת החדשות הסורית  "עין הפרת" כי הפגישה נועדה לאפשר לתנועת אל-נוג'בה האיראנית לבקש ממיליציית אל-קטרג'י לשלוח גדודי לוחמים משורותיו למזרח הפרת, כדי לעזור להשתלט על עוד שטחים מצפון לרקה ומצפון לאל-חסקה.

המקור אישר כי הצעתה של מיליציית אל-נוג'בה נמצאת בעיון פיקוד מיליציית קטרג'י, השוכנת בעיר מעדאן.

בפגישה השתתפו מצד אל-נוג'בה, חוסאם חוסיין אל-מסילי, הקאסר אל-עבאדי והית'ם אל-טאי, ומהצד של אל-קטרג'י השתתפו בפגישה עבדאללה אל-חכים, מואיאד אל-ג'ריר וסמח אלעדנאן. הפגישה נערכה במטה מיליציית אל-קטרג'י ליד בית החולים הישן בעיר מעדאן, במזרח א-רקה.

ראוי לציין כי בקשתה של מיליציית "חרכת אל-נוג'בה" באה להגדיל את מספר הכוחות התומכים במשטר הסורי בתוך האזורים שבשליטת הכוחות הדמוקרטיים הסורים "SDF" (הכורדים) בצפון מזרח סוריה, ולהגדיל את השפעת המשטר באזורים אלה ובכך לאפשר למיליציות האיראניות לפעול בשטחים שממזרח לנהר הפרת .

انشقاق عناصر من ميليشيا "القاطرجي" وهروبهم إلى مناطق "قسد" بالرقة | شبكة  آرام الإعلامية

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות