הלובי היהודי מגדיר את ההערות האחרונות של טראמפ על ישראל: "אנטישמיות"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אמר כי "ישראל ממש שלטה בקונגרס האמריקני", מה שהכעיס את הלובי היהודי בארה"ב, שראה בהצהרותיו של טראמפ "חיזוק לאנטישמיות", למרות כל מה שהוא עשה לטובת ישראל במהלך שהותו בבית הלבן. 

דבריו של טראמפ נאמרו במהלך ראיון רדיו עם העיתונאי האמריקני ארי הופמן בתוכנית ( KVI 570 ), ביום שישי האחרון.

בביקורת על האגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית אמר טראמפ: "השינוי הגדול ביותר בקונגרס בשנים האחרונות הוא מעבר השליטה ממחוקקים פרו-ישראלים לנציגים אנטי-ישראלים".

נשיא ארה"ב לשעבר הוסיף, במהלך הריאיון, "לפני 10 או 15 שנים, לישראל הייתה שליטה מוחלטת בקונגרס, וזה היה חזק מאוד, והיום אנחנו רואים כמעט את ההיפך".

"היום יש לך את אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ואילהאן עומר ונציגים אחרים ששונאים את ישראל ושולטים בקונגרס", המשיך.

למרות שטראמפ מתח ביקורת על התנועה האנטי-ישראלית, עצם ההכרה שלו בכך שישראל שולטת בצומת ההחלטות בוושינגטון, הכעיסה חוגים ישראלים.

הוועדה האמריקאית לעניינים ציבוריים בישראל (AIPAC), המכונה "הלובי היהודי", גינתה את דבריו של טראמפ, והאשימה אותו בכך שהוא ממשיך לקדם "תיאוריות קונספירציה אנטישמיות על מה שמכונה השליטה הישראלית בקונגרס האמריקני".

וגם בעיתון ידיעות אחרונות דווח כי חלק ממבקריו של טראמפ חושבים שחלק מהתבטאויותיו נאמרו ברצינות גמורה, והישוו הצהרות אלו עם הצהרותיה של חברת הקונגרס אילהן עומר, מוסלמית מהאגף הפרוגרסיבי, שתקפה את הלובי הישראלי בשנת 2019 והוגדרו אף הם –  "אנטישמיים".

העיתון הישראלי הוסיף כי "הצהרותיו של טראמפ על ההשפעה הישראלית במוסדות השלטוניים בוושינגטון משפיעות יותר מהצהרותיה של אילהאן עומר, גם אם הוא (טראמפ) התכוון לומר זאת בחיוב".

וב"ידיעות אחרונות" הוסיפו כי עצם הטענה שישראל "שלטה" או "בעלת" הקונגרס מזכירה לנו טענות אנטישמיות.

ראוי לציין שישראל חתמה על הסכמי נורמליזציה עם מדינות ערב בחסות ישירה של דונלד טראמפ, בתקופת שלטונו, וקיבלה ממנו הכרה אמריקאית בירושלים, "בירת ישראל", בנוסף ל"עסקת המאה" השנויה במחלוקת שלו אותה הקדיש לטובת הישראלים.

דיווחים בתקשורת הישראלית ציינו, בשנה שעברה, שאם טראמפ היה מתמודד על תפקיד ראש הממשלה בישראל, הוא היה זוכה בבחירות, בהתייחס לתמיכת הרחוב בו, בעוד שהממשל הנוכחי מחפש מדיניות זהירה ומאוזנת יותר כלפי ישראל, שכן היא מנסה לפתוח קונסוליה אמריקאית בירושלים, דבר שאותה ישראל מנסה למנוע. 

ترامب وإسرائيل والتملق القاتل