Moderna מבטיחה 110 מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה לאפריקה

החברה האמריקנית "מודרנה" אמרה שהיא תמכור עד 110 מיליון מנות מהחיסון שלה למדינות אפריקה, לאחר שספגה ביקורת על כך שהרחיקה את החיסון שלה נגד נגיף "קוביד-19" מהישג ידן של מדינות עניות.

העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס" דיווח שהחברה הודיעה שהיא תספק 15 מיליון מנות עד סוף השנה הזו, ועוד 35 מיליון מנות עד סוף מרץ הבא.

זהו היצע צנוע ליבשת עם מחסור חמור בחיסונים ושיעורי החיסונים הנמוכים בעולם, כתב בעיתון.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח מוקדם יותר החודש שמודרנה רודפת אחרי רווחים באגרסיביות, וכי יעדי המכירה שלה הן , כמעט לחלוטין ,מדינות עשירות יותר.

החברה ספגה אש על כך שלא שיתפה את מרשם החיסונים שלה או העבירה את הטכנולוגיה שלה ליצרנים במדינות עניות שיכולות לייצר מנות לשווקים המקומיים.

עם זאת, מודרנה אמרה כי היא "עובדת על תוכניות" לארוז מנות של חיסון קוביד אי שם ביבשת אפריקה כבר בשנת 2023, בנוסף לתוכניות שלה שהוכרזו החודש לפתוח מפעל באפריקה בתאריך לא מוגדר. גם החברה הגרמנית, BioNTech, שחברה לפייזר לייצור חיסון הקורונה, מסרה כי היא מתכננת בשנה הבאה להתחיל בבניית מפעל אי שם באפריקה לייצור חיסונים.

מומחים טוענים שבמקום לשלוח חיסונים ולהבטיח לבנות מתקנים, יהיה זה יעיל יותר עבור Moderna ופייזר לחלוק את המומחיות שלהם ולהעניק רישיון לטכנולוגיה שלהם.

ראוי לציין שפחות מ-6 אחוז מהאפריקאים מחוסנים במלואם נגד נגיף הקורונה.

פאטימה חסן, יו"ר יוזמת השוויון הבריאותי בדרום אפריקה, התייחסה להודעתה של Moderna, "זו טיפה בים כדי לענות על הצרכים, רק 110 מיליון מנות לאוכלוסיית יבשת המונה 1.3 מיליארד בני אדם".

إفريقيا تتجاوز عتبة مليون إصابة بفيروس كورونا – قناة الغد

קרדיט לתמונה: אלע'אד