ארה"ב: הקמנו קו אדום עם חה"א הרוסי בסוריה למניעת תקלות מבצעיות

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אישר ביום שני כי וושינגטון מעוניינת לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם מוסקבה בסוריה, וציין במקביל כי ארצות הברית "עוקבת מקרוב" אחר המצב בגבול רוסיה-אוקראינה.

הדובר סירב להגיב על פריסת מטוסיה של מוסקבה במזרח סוריה ליד כוחות ארה"ב.

קירבי אמר שלארצות הברית יש ערוצי תקשורת עם הצד הרוסי כדי למנוע תקריות "כדי לוודא שאין חישובים שגויים והשלכות לא מכוונות".

דבריו של קירבי באים בתגובה לדיווחים לפיהם מוסקבה פרסה מטוסי קרב מסוג Su-35 בעיר קמישלי, במזרח סוריה, ליד כוחות ארה"ב.

בתגובה לדיווחים על תנועות צבא רוסיות סמוך לגבול עם אוקראינה, אמר קירבי, "אנו מודעים לדיווחים על פעילות צבאית רוסית חריגה שם", מבלי לאשר במפורש שהן קרו.

"אני לא יכול להגיב על כוונות רוסיה, אבל מה שבטוח הוא שאנחנו צופים באזור מקרוב כמו תמיד. נמשיך להתייעץ עם בעלי בריתנו ושותפינו בנושא הזה", הוסיף.

קירבי הדגיש כי "כל הסלמה או פעולה אגרסיבית תהיה מקור לדאגה רבה לארצות הברית".

"אנחנו ממשיכים לתמוך בהפחתת המתיחות באזור ובפתרון דיפלומטי לסכסוך במזרח אוקראינה", הוסיף.

וגם וושינגטון פוסט דיווח כי גורמים רשמיים בארה"ב הביעו דאגה לגבי תנועת כוחות שתועדו בסרטונים ,שנפוצו ברשתות החברתיות, מראים רכבות צבאיות רוסיות שיירות משאיות שנשאו כמויות גדולות של ציוד צבאי, כוללים טנקים וטילים.

ובשבוע שעבר הודיע ​​הצבא האוקראיני כי השתמש לראשונה במזל"ט תקיפה מתוצרת טורקיה כדי להשמיד תותח מתנייע מדגם הוביצר "D-30" השייך למורדים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, מה שגרם לביקורת מצד צרפת וגרמניה.

الخنادق - "داعش": الذراع الامريكية في سوريا

קרדיט לתמונה: אלחאנאדק