עיסקי הרעב: משפחות אפגניות מוכרות את ילדיהן למימון מזון

רשת סי אן אן האמריקאית  פרסמה סיפורים ועדויות כואבים של משפחות אפגניות שלא הייתה להן ברירה אלא למכור את בנותיהן הצעירות לזקנים, תמורת כסף כדי להאכיל את שאר ילדיהן במשך כמה חודשים, לפני שיאלצו למכור ילדה אחרת.

פרוואנה מאליק, ילדה יפהפייה בת 9 עם עיניים תמימות ולחיים ורודות, בילתה בקפיצה בחבל עם חברתה, ליד בית הבוץ הצנוע של הוריה.

החיוך נעלם מפניה של הילדה הקטנה, כשנודע לה שאביה ימכור אותה לגבר זר מעל גיל 55, והיא אומרת עליו, "הוא איש זקן עם גבות לבנות וזקן עבות בגוון אפור. ," והוסיפה: "אני חושש שהוא ירביץ לי ויכריח אותי לשאת בעול הבית."

מצד שני, הוריה מאשרים שאין להם ברירה אחרת, המשפחה התגוררה במשך ארבע שנים במחנה לעקורים במחוז באדג'יס בצפון מערב, שם הם חיים על סיוע הומניטרי ועובדים תמורת סכום כסף קטן. .

האב עבדול מאליק אומר שהמצב החמיר ועלויות החיים התייקרו מאוד לאחר שתנועת הטליבאן תפסה את השלטון ב-14 באוגוסט, השעיית הסיוע הבינלאומי והתמוטטות הכלכלה במדינה.

האב הנואש ציין כי אינו מסוגל עוד להבטיח את הצרכים המינימליים של המזון למשפחתו ולהאכיל אותם, וציין כי מכר בעבר את בתו בת ה-12 לפני מספר חודשים.

פארוואנה היא אחת מבנות אפגניות רבות שנמכרות למטרות נישואין, כאשר המשבר ההומניטרי במדינה מחמיר, והחורף הקשה הידוע לשמצה במדינה מתקרב.

לפני שמכר את בתו ב-24 באוקטובר האחרון, עבדול מאליק אומר כי לא הצליח לישון בלילה מתחושת אשמה, כאב ובושה, כי נאלץ לתת את הילדה הרכה שלו לזקן זר, והוא המשיך: "נסעתי למרכזי ערים בחיפוש אחר עבודה ופניתי ללוות מקרובים ומכרים, בעוד אשתי פנתה להתחנן לאוכל מתושבי המחנה, אבל בסופו של דבר, לא הייתה לנו ברירה אלא הפתרון המר הזה, כך שאני יכול עכשיו להאכיל את שאר המשפחה שלי, מכיוון שיש לי 8 ילדים".

הוא הודה שמה שיקבל מהכסף יספיק רק לכמה חודשים, לפני שיחפש פתרון אחר.

פארואנה קיוותה עד הרגע האחרון להניא את אביה מכוונתו למכור אותה, כשהיא מציינת בשיחה עם "CNN" שהיא חלמה להמשיך את לימודיה כדי להיות מורה בבית ספר, אך תחינותיה ובכייה לא הועילו.

כשהקונה הגיע, הוא אמר שקנה ​​את הילדה ב-200,000 לירות אפגניות (כ-2,200 דולר), וסירב לקרוא למה שקרה "נישואים", בטענה שיש לו אישה שתטפל בפרוואנה ותתייחס אליה כמו אחד הילדים שלהם.

הוא הוסיף: "אבא שלה עני מאוד וזקוק לכסף, וקניתי אותה בזול. היא תעבוד בבית שלי, אבל אני לא ארביץ לה ולא אתעלל בה. אהיה עדין ואדיב כלפיה כאילו היא אחת מהילדים שלי."

هربا من الجوع.. عائلات أفغانية تبيع طفلاتها بألف دولار الحرة / ترجمات – دبي

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות