תמרונים ימיים משותפים למצרים וארה"ב להגנה על חופש השייט בים סוף

מתווה התרגיל כלל פעילויות לחימה שונות, והתמקדות בחיזוק נהלי הביטחון הימי בים סוף

مناورات بحرية مصرية وأميركية في مياه البحر الأحمر - YouTube

קרדיט לתמונה:אלערביה

הצי המצרי והאמריקאי ביצעו תמרונים משותפים בים האדום כדי לשפר ולתמוך בביטחון ובהגנה של האזור, ועל חופש השייט ולהתמודד עם איומים.

ממשרד ההגנה המצרי נמסר כי כוחות הצי המצרי וכוחות הצי האמריקני ביצעו תרגיל ימי בגזרת הצי הדרומי בים האדום, בהשתתפות הפריגטה המצרית "אלכסנדריה" והספינה האמפיבית האמריקאית "פורטלנד" במסגרת שיתוף פעולה צבאי והחלפת לקחים בין הכוחות המזוינים המצריים לבין עמיתיהם מארה"ב.

המשרד ציין עוד כי התמרונים כללו מערך פעילויות לחימה ימיות שונות, שהתמקדו בחיזוק נהלי הביטחון הימי בים סוף. וכן כללו רכישת ניסיון מבצעי בזירת המבצעים הימיים המשותף, שמטרתה להעריך איומים על פני השטח ומהאוויר המשפיעים על חופש השייט הבינלאומי ועל זרימת הסחר העולמי באזורים בעלי עניין משותף.

משרד ההגנה המצרי חשף כי התמרונים עסקו בהתמודדות עם איומים לא צפויים, כמו גם יישום מערכי הפלגה טקטיים ותרגילי אימוני איתות, וציין כי התמרונים הראו את מידת המקצועיות של צוותי הספינות בביצוע משימות לחימה בדיוק וביעילות גבוהה, תוך התמקדות בתיאום משותף בין כל היחידות שהשתתפו בתרגיל הימי.

משרד ההגנה המצרי הסביר כי תמרונים אלו באו לאור הקונצנזוס בין מצרים לאמריקאים על החשיבות של הבטחת תנועת התעבורה הימית הבינלאומית התורם לשיפור הכלכלה העולמית.

מזה חודשים ארוכים מתנהלת מערכה אינטנסיבית נגד פעילות החותים מתימן , בגיבוי איראני, לשיבוש תנועת השייט המסחרי בים האדום תוך השלכת מאות מוקשים ימיים לים האדום בקרבת מצרי באב אלמנדב .

כמו כן ישנן ניסיונות בלתי פוסקים מצד החותים לשגר ספינות תופת מונחות מרחוק להתנפץ על אניות סוחר העוברות בים האדום המסוכלים על ידי כוחות הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה.