הושק אתר הכרויות ראשון ליהודים במפרץ

אתר ההיכרויות היהודי הראשון במפרץ, "רווקים יהודים במפרץ", הושק לאחרונה ומיועד ליהודים רווקים המתכוונים להגיע לאזור מאז שאיחוד האמירויות ובחריין נרמלו את יחסיהם עם ישראל.

"יהודים רווקים רבים עברו לאזור האמיד כדי לעבוד ולמצוא אופקים חדשים", אמר אלי עבאדי, רב איגוד הקהילות היהודיות במפרץ, שהשיק את האתר החדש.

"הבנו שכדי לפתח את הקהילה היהודית במפרץ צריך לחתן יהודים", אמר עבאדי והוסיף כי "עשרות גברים ונשים לא נשואים הביעו את התעניינותם באתר".

רווקים יהודים במפרץ, "אתר הנחיית היכרויות המאפשר למשתתפים למלא פרטים אישיים ומקצה לקבוצת היעד לאתר את "הנפש התאומה" שלהם ב-GCC", על פי דיווח של הג'רוזלם פוסט .

 האתר מחייב את המשתמשים שלו ליצור חשבון, על ידי הזנת נתונים אישיים מסוימים, כגון מספר טלפון, מייל, ארץ מגורים, בנוסף לבחירת תמונה אישית ועוד.

תמונה של אתר היכרויות
תמונה של אתר היכרויות

איברהים דאוד נונו, ראש אגודת הקהילות היהודיות במפרץ, אמר בראיון לעיתון, "יותר אנשים יהודים רווקים עוברים למפרץ ויש להם אינטרס לבסס שורשים קבועים יותר באזור".

הוא מאמין כי "על ידי כך שהם עוזרים לרווקים הללו למצוא את בנות זוגם במדינות מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, הם נוטים יותר להתחתן כאן ולהקים משפחות משלהם, מה שיעודד את חיי הקהילה היהודית".

תמונת קידום אתרים - מקור: "הג'רוזלם פוסט"
תמונת קידום אתרים – מקור: "הג'רוזלם פוסט"

צעיר יהודי שחי באיחוד האמירויות מאז 2019, אמר שהאתר "יקל על המפגש עם אנשים בעלי דעות דומות" באזור.

אבל בניגוד לרוב אתרי ההיכרויות המסורתיים, עבאדי אמר כי הפלטפורמה החדשה תנוהל על ידי חברי העמותה שיחליטו על תאימותם של שני בני הזוג.

עבאדי הוסיף: "אנחנו לא נותנים לגורל לשלוט על ידי המחשב, יש מגע אנושי שישתלט" על משתמשי האתר.

איחוד האמירויות ובחריין חתמו על הסכם הנורמליזציה בשנה שעברה בניהולו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, תוך חריגה מעמדה שאומצה זה מכבר על ידי מדינות ערב שלא לכונן יחסים עם המדינה העברית לפני מציאת פתרון לסוגיה הפלסטינית.

ב-15 בספטמבר בשנה שעברה הפכה איחוד האמירויות למדינת המפרץ הראשונה שקשרה יחסים רשמיים עם ישראל, ולמדינה הערבית השלישית שעושה זאת אחרי מצרים וירדן ב-1979 ו-1994, בהתאמה.

בחריין חתמה גם היא ,באותו יום, על ההסכם ההיסטורי בתיווך ארה"ב.