מענק אמריקאי למצרים בשווי 125 מיליון דולר

השגריר האמריקני בקהיר אישר כי הודעת המענק מאשרת את תמיכת העם האמריקני במצרים
השגריר האמריקני בקהיר אישר כי הודעת המענק מאשרת את תמיכת העם האמריקאי במצרים | קרדיט לתמונה: MBN

ארצות הברית, באמצעות הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי והמשרד המצרי לשיתוף פעולה בינלאומי, הודיעה ביום שני על שבעה תיקונים להסכם הסיוע הדו-צדדי, בשווי 125 מיליון דולר.

ארה"ב הדגישה כי השקעה זו היא אישור לתמיכה המתמשכת של העם האמריקני בסדרי העדיפויות המשותפים בין מצרים לארה"ב, בתחומי החינוך, הבריאות, הסחר, ההשקעות, הממשל, החקלאות, המחקר המדעי והעצמת נשים.

שגריר ארה"ב בקהיר, ג'ונתן כהן, אמר: "ההכרזה היום על סיוע כלכלי של 125 מיליון דולר מארה"ב למצרים מתבססת על ההשקעה של ממשלת ארה"ב במצרים  בסך של 30 מיליארד דולר בארבעים השנים האחרונות".

הוא הוסיף כי השקעה זו "הביאה לאספקת מים נקיים ושירותי תברואה ל-25 מיליון מצרים, מיגור מחלת הפוליו, ייזום פרויקטים, שימור אתרים היסטוריים, מתן אלפי מלגות אוניברסיטאיות, בניית אלפי בתי ספר והכשרת יותר מ-100,000 אנשים." 

השרה לשיתוף פעולה בינלאומי, ד"ר ראניה אלמשאת, אמרה כי ממשלת מצרים "מעריכה את שיתוף הפעולה האסטרטגי וההיסטורי עם ארה"ב, המחזק ותומך במאמצי הממשלה להשיג את חזון מצרים 2030 ויעדי הפיתוח של האו"ם".

היא הוסיפה כי שיתוף פעולה זה "מעודד את השתתפות המגזר הפרטי", כפי שכינתה "המנהיגות המצרית בתחום הטרנספורמציה הירוקה ופעולות (לשימור) האקלים".

"הממשלה (המצרית) עושה צעדים גדולים בכל הקשור להעצמה כלכלית של נשים, כמו השקת זרז לגשר על הפער בין המינים", הסבירה אל-משאת. היא ציינה כי "שני התחומים הללו מהווים הזדמנות טובה להגביר את היקף שיתוף הפעולה העתידי עם הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי".