סוריה-ארץ הרמאויות הבלתי נגמרות. גם ראש הממשלה נפל קרבן לתרגיל עוקץ

ראש הממשלה לשעבר של ממשלת אסד, עימאד חמיס, היה קרבן לתרגיל עוקץ בסכום של  מיליארד ורבע לירות סוריות (יותר מ-300 אלף דולר אמריקאי) בדמשק, לפי תמונה של ספר שהופץ ברשתות החברתיות.

לפי הספר, חמיס שילם סכום של מיליארד ו-250 מיליון לירות סוריות, כחלק מהמחיר המלא עבור בית שרכש באזור נורי פאשה בדמשק, רק כדי לגלות שהוא היה קרבן לתרגיל עוקץ מתוחכם.

לאחר חקירות התברר כי מי שביצעו את ההונאה השתמשו בתעודות זהות ומספרי טלפון מזויפים הרשומים על שם שני אנשים, אחד מהם שעזב את סוריה עוד בשנת 2015 והשני נפטר.

עוד צוין בספר כי העסקה בוצעה בנוכחות אחותו של בעל הנכס, אשר טענה כי בעלי הבית מטיילים בעולם משנת 2019, אך המערכת לא הצליחה לזהות במלואם את הרמאים עד כה.

צילום הדף מהספר:

האנשים ברשתות החברתיות מתמוגגים

אירוע ההונאה משך את תשומת לבם של קוראים רבים בשל סכום הכסף הרב שהיה מעורב בעסקה, וחלקם אף האשימו אותו ברשתות החברתיות בגניבה, ותוהים מאיפה הוא השיג את הסכום הזה. מישהו השמיץ את עימאד חמיס, ואמר שמי שקונה בית במיליארד ו- חצי, כנראה יש לו עוד 20 מיליארד… מאיפה הם??? אחר לעג לאירוע: "אותו סכום נגנב פעמיים".

נאמן המשטר, ע'זוואן מוחמד, אמר כי פרסם קטע וידאו בעמוד הפייסבוק שלו כדי להגיב על התקרית, והאשים את הבכירים לשעבר במשטר בגניבת כסף וקניית בתים בסכומים אסטרונומיים בתקופה שבה אזרחים נאבקים על חייהם ועל פרנסתם.

הוא הציע לממשלה ולבנק המרכזי להנפיק מטבעות בערכים גדולים של 50 או 100 אלף כדי שיהיה קל לנשיאה בידי אותם בכירים שמתכוונים לקנות נדל"ן בסכומי עתק וכדי שלא יצטרכו להעסיק אנשים לשאת אותם.

הוא ציין שאחד הבכירים ,"לא אזכיר את שמו" ,גנב מיליארד ו-250 מיליון לירות סוריות, או יותר מ-300 אלף דולר, ותוהה מאיפה הוא השיג את זה? אין מישהו שמבקש את זה?!

הוא הוסיף כי מי שמבצע את הגניבה הזו אינו אדם רגיל, אלא פקיד בכיר שמנהל את ענייניהם של 25 מיליון אזרחים סורים, ותוהה כיצד להרוויח סכום כה גדול, שכן הוא גם רוצה לקנות בית ב-300 אלף דולרים.

בסוף הקליפ הוא אישר כי כלי התקשורת של משטר אסד מסתירים גניבות מסוג זה מעיני הציבור, למרות טענותיהם לחשיפת האמת וחשיפת הפושעים.

עימאד חמיס עזב את תפקידו כראש הממשלה בשנה שעברה, 2020, ובמקום זאת מונה חוסיין ארנוס.

شاهد: “العظمة” يسخر من انتخابات سوريا وظهور مفاجئ لرئيس الوزراء السابق |  أخبار سياسة | الجزيرة مباشر
קרדיט לתמונה: אלג'זירה