דיווח: ישראל הפציצה מחסני נשק של חיזבאללה ומיליציות איראניות בסוריה

כלי תקשורת של המשטר הסורי דיווחו כי הפגזות טילים ישראליות כוונו בשבת באזור הכפרי של דמשק, פצעו שני חיילי צבא המשטר וגרמו לנזקים לכמה מבנים . ההפצצה הדהדה ברחבי הבירה, כך דיווחה רשת הידיעות הצרפתית AFP.

גורם צבאי המזוהה עם המשטר אמר גם כי ישראל שיגרה מטח של טילי קרקע-קרקע מכיוון צפון ישראל, לעבר כמה נקודות באזור הכפרי של דמשק. הוא הסביר כי כוחות ההגנה  האווירית ירו לעבר הטילים והפילו חלק מהם.

תמונה

מחסני נשק ותחמושת

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, קולות פיצוצים רצופים נשמעו בפרק זמן קצר בדמשק, ומציינים כי נדיר שישראל תתקוף אתרים בסוריה בשעות היום.

בנוסף, ההפצצה הישראלית הרסה, לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, מחסני נשק ותחמושת של חיזבאללה הלבנוני ומיליציות המזוהות עם איראן באזורי קודסאיה ודימאס. המצפה הסורי דיווח כי 5 אנשי מיליציה נהרגו.

ישראל כבר תקפה בעבר את האזור מספר פעמים.

גורמים בסוריה טוענים כי התקיפה היום נועדה לסכל תנועת שיירה שהתכוננה להעביר נשק ממחסנים בסוריה למחסני חיזבאללה בצפון לבנון.

התקיפה לאור יום , כך משערים כלי תקשורת סורים , היתה עקב הדחיפות שבעניין, לאחר שחיזבאללה תכנן ששיירת הנשק תחצה את גבול סוריה-לבנון עוד לפני אור אחרון ואז היא תקבל חסינות מפני תקיפה ישראלית מאחר וישראל לא תוקפת יותר בלבנון בגלל מאזן ההרתעה עם חיזבאללה.

כמו כן דווח כי הותקפה סוללת טילי נ"מ בשדה התעופה הצבאי שליד אלמזה שבמרחב דמשק לאחר שירתה טילים לעבר המטוסים התוקפים , כך לטענתם.

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

הפצצת פלמירה ונמל התעופה T-4

ראוי לציין כי ב-14 באוקטובר נהרגו 9 לוחמים של המשטר הסורי בהפצצה ישראלית על אזור תדמור שבמחוז חומס, שבוע לאחר הריגת שני לוחמים שאינם סורים המשתייכים למיליצייה איראנית , בתקיפת כלי טייס ישראלי. היתה גם תקיפה על שדה התעופה T-4 וסביבתו, לפי המצפה הסורי.

במהלך השנים האחרונות, ישראל תקפה עשרות פעמים בסוריה, תוך שהיא מכוונת לאתרים של צבא המשטר הסורי ומטרות חיזבאללה ואיראניות. ישראל ממעטת ליטול אחריות על ההתקפות שלה בסוריה, אך היא חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך להתמודד עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של טהראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה – כך דיווחה רשת החדשות אלערביה.

תמונה