מטוס קרב רוסי נוחת בנמל התעופה אל-קמישי בצפון מזרח סוריה

פעילים רוסים הפיצו תמונה של מטוס "Su-35s", שלדבריהם נחת בנמל התעופה קמישלי ,שבצפון מזרח סוריה,אתמול, יום רביעי.

מקורות מקומיים אישרו לטלוויזיה הסורית את תמונתו של מטוס קרב רוסי מסוג Su-35S, שנאמר כי נחת לראשונה בשדה התעופה בקמישלי, שנמצא בשליטת כוחות המשטר.

הטלוויזיה אל-מיאדין ציטטה גם מקורות שהיא הגדירה כ"אמינים" כי המטוס ביצע "טיסות סיור במרחב האווירי של האזור".

זו הפעם הראשונה ששדה התעופה קמישלי, המשמש את הכוחות הרוסיים כבסיס צבאי בצפון מזרח סוריה, קולט מטוס מסוג זה.

נחיתת המטוס מגיעה ימים לאחר שהפרלמנט הטורקי אישר את הארכת הנוכחות של כוחות הצבא הטורקי הן בסוריה והן בעיראק, ועל רקע התדירות הגבוהה של הצהרות טורקיה על כוונתה לפתוח במערכה צבאית נגד אתרי ה-SDF (המיליציה הכורדית) בצפון-מזרח סוריה, מה שגרם לכורדים להציב עשרות מחסומים ניידים וסיורים בכניסות למרכז העיירות ובהן מספר ערים שבשליטתה ולהטיל גיוס חובה.

ב-11 באוקטובר, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אישר   את חוסר הסבלנות של אנקרה כלפי "מוקדי הטרור בצפון סוריה" ואת נחישותה לחסל את האיומים שבפתח.

ראוי לציין שבאוקטובר 2019 הצליחה רוסיה להציב את כף רגלה בצפון מזרח סוריה, לאחר שהתערבה כדי לעצור את התקפת הצבא הטורקי על ה"SDF" באזור מזרח הפרת במסגרת מבצע "אביב השלום".

התערבותה של רוסיה באה לאחר הסכמתה עם הצד הטורקי לגרש את ה"SDF" מהאזור, ולערוך סיורים משותפים באזורים הכפריים של חסקה, א-רקה וחאלב.

באמצעות הסכם זה הביאה רוסיה כלי טיס, משוריינים ומספר חיילים, והצליחה להקים בסיס שלישי בסוריה אחרי בסיסי "חמיימים" ו"טרטוס" בחוף הסורי, והפעם בנפת חסקה שבמזרח המדינה.

ב-14 בנובמבר 2019 העבירה רוסיה מערכות הגנה אווירית ושלושה מסוקים, אחד Mi8 ושני Mi-35, מהבסיס הצבאי חמימים באזור הכפרי של מחוז לטקיה לשדה התעופה קמישלי בחסאקה, כך דיווחהסוכנות. tvzvezda ” ברוסיה , שתיאר את האירוע כ"היסטורי".