אתר אמריקאי: פוטין מתחנן לתיווך ישראלי עם הממשל האמריקאי עבור אסד

בשבוע שעבר ביקר ראש ממשלת ישראל ברוסיה ופגש את נשיאה – פוטין.

מתברר כי לא רק לישראל היה מה לבקש מהרוסים , כגון המשך חופש הפעילות בשמי סוריה ללא הפרעה מצד חיל האוויר הרוסי החונה בשדה התעופה חמיימים בצפון מערב סוריה והרחקת הכוחות האיראנים מגבולה הצפוני, מתברר כי גם לפוטין היו בקשות מישראל בגלל קשריה "יוצאי הדופן" עם הדרג המחליט במימשל ביידן.

התבהר ש"חוק קיסר" האוסר שת"פים עם משטר אסד מצד כל גוף שהוא בעולם, עקב פשעים נגד האנושות שבצע המשטר בבני עמו , תקוע כעצם בגרונם של הרוסים ומונע מהם הכנסות של מיליארדים במידה ואפשר יהיה להתחיל בשיקום הריסות סוריה כתוצאה ממלחמת אזרחים הנמשכת כבר יותר מ-10 שנים ובמהלכם נהרסו וניזוקו מיליוני בתים ותשתיות אזרחיות נרחבות.

בשערורייה חדשה עבור משטר אסד ,רוסיה ומה שנקרא " ציר ההתנגדות", רוסיה ביקשה מישראל לתווך עם ארצות הברית על מנת להקל בסנקציות המשתקות שהטילה  על משטר אסד.

אתר Axios האמריקאי מסר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקש מראש ממשלת ישראל נפתלי בנט לעודד את ממשל ביידן להקל בחלק מהסנקציות שלו על סוריה כדי לאפשר לחברות רוסיות להשתתף בפרוייקי שיקום ברחבי המדינה.

האתר הוסיף כי פוטין אמר לבנט במהלך פגישתם בסוצ'י ביום שישי האחרון שכמה חברות רוסיות חוששות לעשות עסקים בסוריה כי הן לא רוצות להיות מושפעות מהסנקציות האמריקאיות.

בכירים ישראלים צוטטו כאומרים שפוטין רוצה שחברות רוסיות יזכו ברוב פרויקטי השיקום הגדולים בסוריה, כדי להגביר את ההכנסות וההשפעה של רוסיה בכלכלה הסורית.

בלשכת ראש ממשלת ישראל סירבו להגיב.

בין השורות: נראה שהרוסים מקווים שהאינטרס של ישראל בהחלשת אחיזתה של איראן בסוריה יעודד את ממשלת בנט לדחוף את ממשל ביידן להקל על הסנקציות.

מצב המשחק: כמה מדינות ערביות עברו לאחרונה לנרמל את היחסים עם משטר בשאר אל-אסד בסוריה.

  • בשבועות האחרונים שוחח אסד עם מנהיגי ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות.
  • הרוסים מעודדים מגמה זו, בעוד ארצות הברית אומרת שהיא מתנגדת לנורמליזציה כזו עם אסד או להתקדם עם שיקום המדינה.

מה הלאה: הרוסים רוצים פגישה משולשת של יועצי הביטחון הלאומי של רוסיה, ישראל וארצות הברית כדי לדון בדרך קדימה בסוריה.

קרדיט: https://www.ro2x.com/