המלצה אמריקאית למנה רביעית של חיסון הקורונה לקבוצות ספציפיות

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארצות הברית הוציא הנחיות חדשות , המצביעות על כך שחלק מהאנשים יכולים לקבל מנה רביעית של חיסון הקורונה. 

בעדכון להנחיות של המרכז לבקרת מחלות בנושא חיסון, שפורסמו ביום שני, צויין כי מבוגרים עם מערכת חיסון שנפגעה בצורה בינונית או חמורה שקיבלו שתי מנות של חיסונים מבוססי mRNA, כגון פייזר-ביונטק ומודרנה, יכולים לקבל מנה שלישית. מנת דחף." 

ההנחיות הוסיפו כי אלו עם חסינות מוחלשת בינונית או חמורה עשויים לקבל בסך הכל ארבע מנות של חיסונים נגד קורונה. 

לפי ה-CDC, המנה הרביעית צריכה להגיע לפחות שישה חודשים לאחר המנה השלישית. 

ההנחיה לקבלת המנה השלישית עבור אנשים אלה הייתה שהיא צריכה להיות מאותו סוג של חיסון כמו שתי המנות הראשונות וניתנת לפחות 28 ימים לאחר המנה השנייה.

על פי ה-CDC, אדם עם כשל חיסוני בינוני או חמור יכול להיחשב אם האדם מקבל טיפול יעיל בסרטן, או עבר השתלת איבר או תאי גזע בשנתיים האחרונות ונוטל תרופות מדכאות חיסוניות, או סובל מחסר חיסוני בינוני או ראשוני חמור, או נטילת תרופות המדכאות את מערכת החיסון. 

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מדווח כי רק כשלושה אחוזים מכלל האוכלוסייה הבוגרת בארצות הברית נחשבים לסובלים מכשל חיסוני בינוני או חמור.

יש לציין כי ההחלטה על כמות סבבי החיסונים הנדרשת תלויה בכושר עמידות המוטאציות לחיסונים הנוכחיים. כל שינוי לרעה בנושא יצריך מבצע חיסונים נרחב נוסף מבלי להתחשב בסדרת החיסונים שניתנו עד כה.

مرض نقص المناعة

קרדיט לתמונה