ארה"ב במרוץ להשגת יכולות להגן על כוחותיה מפני מתקפות מל"טים תוקפים

ה"וושינגטון טיימס" דיווח ,בדיווח ארוך, כי לאחר התקיפה על כוחות הקואליציה בבסיס אל-תנף, החל הצבא האמריקני לנקוט באמצעים חדשים להגנה על בסיסיו בסוריה.
העיתון ציטט גורמים רשמיים בפנטגון שאמרו כי התמודדות עם מל"טים תוקפים של האויב הפכה כעת לאחד מסדרי העדיפויות העליונים של הצבא האמריקני, וכי חברות נשק רבות , קבלני משרד ההגנה, עומדים בתור כדי לעמוד בדרישה זו.

שבוע אחד בלבד לאחר שבסיס צבאי אמריקאי בסוריה נפגע במתקפת מל"טים, שלדעת העיתון, תוזמרה על ידי איראן, קבלן ביטחוני וסטארט-אפ היי-טק הודיע ​​כי הם פועלים לשלב מערכות נגד מל"טים בכלי רכב קרביים של צבא ארה"ב.
העיתון ציין ש-General Dynamics Land Systems משתפת פעולה עם Epirus ו-Inc כדי להתקין את מערכת הלייזר "ליאונידס" על רכב הלחימה המשוריין Stryker של הצבא, במטרה להגן על כוחות ארה"ב מפני "נחילי" מל"טים ואיומי סייבר אחרים.

epirus-leonidas-anti-drone-directed-energy-weapon.jpg

קרדיט לתמונה: https://www.udefense.info/

לטענת החברות, השילוב של מערכת "לאונידס" עם "סטרייקרס" יאפשר לצבא ארה"ב לפעול בצורה יעילה יותר במקביל למערכות קרקעיות ואוויריות כדי להתמודד עם התקפות של נחילי מל"טים ולהגן על אנשי צבא אמריקאים.

העיתון ציין כי בכירי הפנטגון אמרו כי כוחות ארה"ב עומדים בפני איום הולך וגובר כאשר יריבים פוטנציאליים מפתחים ורוכשים מל"טים זולים יחסית אך קטלניים.
ראוי לציין כי מל"טים, שעל פי החשד הינם של האיראניים, תקפו בשבוע שעבר את הבסיס האמריקני באזור אל-תנף בדרום מזרח סוריה, מבלי לגרום לנפגעים בקרב הכוחות המוצבים שם.

counter-uas.jpg

קרדיט לתמונה: https://www.udefense.info/