סעודיה: סוכל ניסיון הברחת סמים במיכלי ענבים

הרשויות הסעודיות סיכלו ניסיון להבריח כמות גדולה של סמים דרך הנמל בג'דה שבמערב המדינה.

דובר המנהלת הכללית לבקרת סמים, רס"ן מוחמד אלנג'ידי, אמר כי כתוצאה מהמעקב הביטחוני הפרואקטיבי (…) סוכלה תוכנית פלילית להברחת יותר מ-5 מיליון כדורי אמפטמין בתוך מיכלי ענבים דרך הנמל של ג'דה".

הפעולה בוצעה בתיאום עם רשות המיסים והמכס.
הפעולה בוצעה בתיאום עם רשות המיסים והמכס.

אל-נוג'אידי הסביר כי המבצע נערך "בתיאום עם רשות המיסים והמכס", ו"נמעניו נעצרו בעיר ריאד ובמחוז ג'דה, והם תושביפ סעלי אזרחות ירדנית, ותושב בעל אזרחות סורית".

הוא הדגיש כי הם "נעצרו ויועמדו לדין".

לפני מספר ימים הודיעה רשות המסים והמכס הסעודית, בנמל חדית'ה על הגבול עם ירדן, כי "סיכלה ניסיון להבריח כמות גדולה של כדורי קפטגון, שווה ערך ליותר מ-5.2 מיליון כדורים מרוסקים שנתפסו. ."

ברשות הסבירו כי הכמות שנתפסה "היתה מוסתרת במשלוח שהתקבל בנמל, בשיטת הברחה חסרת תקדים ברמת נמלי המכס".

היא הוסיפה, "שיטת ההברחה שסוכלה היא חסרת תקדים (…), אך הניסיון הזה נחשף וסוכל". הרשות אישרה כי אדם שהיה מעורב בפעולה זו נעצר.

באמצע אוקטובר הודיעה סעודיה כי סיכלה ניסיון להבריח יותר מ-1.5 מיליון טבליות אמפטמין, בשיתוף הרשויות המוסמכות באיחוד האמירויות.

דובר המנהלת הכללית לבקרת סמים בסעודיה, רב סרן מוחמד אל-נוג'אידי, חשף "ניסיון להבריח כמות גדולה של טבליות אמפטמין שהוברחו לממלכה בתוך משאית עמוסה בגרגרי תירס דרך נמל אל-באתא, בשיתוף פעולה עם הצד האמירטי".

בראשון באוקטובר הודיעו הרשויות הסעודיות כי סיכלו ניסיון להבריח כמות גדולה מאוד של כדורי סם מסוג קפטגון.

"רשות המיסים והמכס" בנמל ג'דה מסרה אז בהצהרה כי הצליחה להחרים יותר מ-12 מיליון כדורי קפטגון שהגיעו לסעודיה דרך הנמל במשלוח של פולי קקאו.

באוגוסט האחרון, הרשות גם סיכלה שתי ניסיונות להבריח כמות גדולה של כדורי קפטגון לממלכה דרך נמל ג'דה באמצעות משאיות המגיעות לנמל.

السعودية.. محاولة تهريب مخدرات في حاوية عنب والقبض على أردنيين وسوري | الحرة