"התקפת סייבר" עוצרת את פעילות תחנות הדלק באיראן

השלטונות האיראניים אישרו כי הפגם שגרם לשיבוש חלוקת הדלק בתחנות השונות במדינה, ביום שלישי, נגרם מ"מתקפת סייבר", כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית.

הערוץ הרשמי ציטט את המועצה העליונה לביטחון לאומי שאמרה כי התקלה נבעה מ"מתקפת סייבר על מערכת המידע להפצת דלק", וציין כי "פרטי המתקפה ומקורה נמצאים בחקירה", לפי AFP.

תחנות אספקת הדלק ברחבי איראן הפסיקו פעילותן מסיבות "טכניות", לפי הטלוויזיה הממלכתית, לפני שפורסם שמדובר במתקפת סייבר.

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי "כתוצאה מתקלה במערכת המידע, נפגעה חלוקת הדלק בתחנות ברחבי הארץ".

הטלוויזיה שידרה קטעים של תחנות סגורות, בעוד מכוניות עומדות בתור בקרבת מקום. דוברת החברה האיראנית להפצת נגזרות נפט, פאטימה קאהי, אמרה לטלוויזיה הממלכתית כי החברה קראה ל"פגישת חירום כדי לפתור את הבעיה".

"הכשל של מערכת התדלוק בתחנות… בשעות האחרונות נגרם ממתקפת סייבר… טכנאים מתקנים את הבעיה ובקרוב תהליך התדלוק יחזור לקדמותו", נמסר מהשידור הממלכתי IRIB.

ההפרעה נגרמה ממש לפני יום השנה השני לעליית מחיר הדלק בנובמבר 2019, שהובילה להפגנות רחוב נרחבות, כאשר על פי הדיווחים מאות בני אדם נהרגו מידיהם של כוחות הביטחון באותה עת.

הטלוויזיה הממלכתית לא פירטה את מהות הבעיה, אך אמרה כי בכירי משרד הנפט מקיימים "פגישת חירום" כדי לפתור את הבעיה הטכנית.

סוכנות הידיעות הרשמית למחצה של הסטודנטים האיראנים, שתיארה את התקרית כמתקפת סייבר, אמרה שהיא ראתה אנשים שמנסים לקנות דלק באמצעות כרטיס סבסוד ממשלתי דרך המכשירים מקבלים הודעה האומרת "מתקפת סייבר 64411".

רוב האיראנים מסתמכים על הסבסוד הזה כדי לתדלק את מכוניותיהם, במיוחד על רקע הבעיות הכלכליות העומדות בפניהם. למרות שהסוכנות סירבה להכיר במשמעות המספר, הוא מקושר למוקד המקושר ללשכתו של המנהיג העליון האיראני, האייתוללה עלי חמינאי, העוסק בשאלות על החוק האסלאמי. הסוכנות מחקה מאוחר יותר את הדיווחים שלה, לפי סוכנות הידיעות AP.

אף קבוצה או ישות לא נטלה אחריות על ההפסקה באופן מיידי. אבל השימוש במספר "64411" משקף תקיפה שהתרחשה ביולי האחרון, שכוונה לרשת הרכבות האיראנית, שגם ראתה את הצגת המספר.

תמונה

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות