מחקר חושף תוצאות חשובות: שינה מגנה על המוח מפני ירידה קוגנטיבית

מחקר רפואי שנערך לאחרונה מצא שמבוגרים הישנים שש עד שמונה שעות שינה רצופות ואיכותיות ביום מונעים מהמוח שלהם לחוות ירידה קוגניטיבית, כמו גם משאיר אותם בעבודה פעילה.

במחקר, שנערך באוניברסיטת וושינגטון, חוקרים עקבו אחר דפוסי השינה של 100 מבוגרים במשך ארבע שנים וחצי כדי לראות עד כמה הם פגיעים לירידה קוגניטיבית.

רובם (88) מעולם לא סבלו מבעיות קוגניטיביות לפני כן, ול-11 היו ליקויים קלים מאוד. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 75 שנים בזמן המחקר.

החוקרים מצאו שאלו שישנו שש עד שמונה שעות שמרו על הביצועים הקוגניטיביים של המוח שלהם "יציבים", בעוד שהיכולות הקוגניטיביות של הקבוצות שישנו פחות מ-4.5 או יותר מ-6.5 שעות בלילה פחתו.

"המחקר שלנו מצביע על כך שיש טווח ממוצע או 'נקודת מנוחה' עבור זמן השינה הכולל שבו הביצועים הקוגניטיביים היו יציבים לאורך זמן", אמר ד"ר ברנדן לוסי, מחבר המחקר.

ב-CNN אמרו ש"נקודה המנוחה" היא לישון בעקביות לאורך ארבעת שלבי השינה, ארבע עד שש פעמים בכל לילה. מכיוון שכל מחזור נמשך כ-90 דקות, רוב האנשים זקוקים לשבע עד שמונה שעות שינה רצופות יחסית כדי להשיג מטרה זו.

מחבר שותף ד"ר דיוויד הולצמן, המנהל המדעי של מרכז התקווה להפרעות נוירולוגיות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון ציין כי "לא רק לאלה עם תקופות שינה קצרות יותר יש בעיות אלו "אלא גם אלו שישנים תקופות ארוכות יותר סובלים מירידה קוגניטיבית ".

קרדיט לתמונה: אילאף