פוטין על חיזבאללה: כוח פוליטי חשוב בלבנון שאי אפשר לעקוף אותו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי "אסון הפיצוץ בנמל ביירות היה קשור לרצון של אנשים להשיג רווחים כספיים, על ידי מכירת דשנים במחירים טובים יותר".

דבריו של פוטין הגיעו בסיומו של פורום ולדאי הבינלאומי, שנערך בסוצ'י, שם הדגיש נשיא רוסיה כי העמדה לגבי חיזבאללה משתנה ממדינה למדינה. הוא הסביר, בתשובה לשאלה, "אני יודע היטב שאנשים רבים במדינות שונות נוקטים בעמדות שונות כלפי חיזבאללה". באשר לעמדה הרוסית, פוטין אמר כי "חיזבאללה הוא כוח פוליטי חשוב בלבנון".

פוטין ציין כי ארצו פועלת עם כל הכוחות הפוליטיים הלבנוניים כדי לשמור על ביטחון, יציבות ושלום בלבנון, והדגיש כי היא "מתקשרת למעשה עם כל הכוחות הפוליטיים בלבנון, ותמשיך לעשות זאת". הוא הוסיף, "אנחנו תמיד מעודדים פתרון חילוקי דעות בלבנון באמצעות הידברות", וציין כי רוסיה מעוניינת לחלוטין למצוא בסיס משותף להסכם בין הצדדים הלבנוניים מבלי להילחם.

בנושא החקירה על פיצוץ הנמל, הוא הצהיר כי ארצו "תלמד את האפשרות לסייע בחקירת הפיצוץ בנמל ביירות, ותספק תמונות לווין, אם יהיו זמינות".

עם זאת, הוא הוסיף, "איננו יכולים להתייחס לתהליכים מדיניים הקשורים למערכת המשפט בלבנון".

דווח כי פיצוץ אדיר הרעיד את בירת לבנון, ביירות, ב-4 באוגוסט 2020, בעקבות שריפה במחסן בתוך הנמל. מחקירות עולה כי מחסן זה אחסן כמויות גדולות של אמוניום חנקתי.

Hezbollah Is Joining a Formal Alliance With Russia, Iran, and the Syrian  Regime